کد خبر: ۱۴۹۵۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۷ تير ۱۳۹۲
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان گفت: ورود کیف، کفش، لباس و لوازم‌التحریر با نشان‌های خارجی به مدارس گیلان ممنوع است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی پیش از ظهر امروز در جلسه نظارت بر رسانه‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌ها، بازار، کتاب و نشریات با هدف صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: سال گذشته با اجماع و همکاری اداره‌ها توانستیم در حوزه مباحث اجتماعی و فرهنگی به شاخص‌های مد نظر وزارت کشور در گیلان برسیم.

وی به ممنوعیت ورود کیف و کفش، لباس و لوازم‌التحریر با نشان‌های خارجی به مدارس استان اشاره کرد و افزود: اداره کل آموزش و پرورش گیلان هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان درباره ممنوعیت ورود اقلام مذکور به مدارس اطلاع‌رسانی و نظارت لازم را داشته باشد.

پورعزیزی خواستار اعلام ممنوعیت ورود کیف و کفش، لباس و لوازم‌التحریر با نشان‌های خارجی به مدارس از طریق رسانه‌ها شد و تصریح کرد: اداره کل گمرکات گیلان نظارت بیشتری از ورود کالای مذکور به استان انجام دهد.

این مسئول با اشاره به مکاتبه اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی گیلان با وزارت کشور درباره تولید کالا با نشان‌های خارجی توسط تولیدکنندگان مرکز، بیان کرد: وزارت کشف تکلیف چگونگی نظارت و جلوگیری از تولید و توزیع اقلام مذکور را مشخص کرده است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر نظارت بر عملکرد مهدهای کودک از طرف اداره کل بهزیستی استان تاکید کرد و گفت: آموزش‌های مغایر با فرهنگ و شعائر اسلامی ممنوع است و طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

وی در ادامه خواستار آموزش و ارتقای فرهنگ شهری خانواده‌ها شد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان پیامدهای منفی فضای مجازی و ماهواره‌ها را برای خانواده‌ها تبیین کنند.

پورعزیزی با تاکید بر ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی در جامعه، یادآور شد: پیشگیری در کاهش تقاضا برای جرم تاثیرگذار است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها برای مقابله با جرایم سازمان یافته اجتماعی و اخلاقی را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: پیشگیری در تمام پدیده‌های اجتماعی باید مد نظر مسئولان باشد.

وی به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده‌های در معرض آسیب زندانیان گیلان اشاره کرد و افزود: طرح اجرای برنامه‌های بازگرداندن زندانیان به جامعه از طرف اداره کل زندان‌های گیلان تهیه می‌شود.

پورعزیزی همچنین ایجاد واحد آموزشی برای مجازات‌های جایگزین در جرایم اجتماعی و اخلاقی را از فعالیت‌های اداره کل زندان‌های گیلان در سال 92 اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها