کد خبر: ۱۴۸۴۶۵
زمان انتشار: ۱۶:۲۶     ۲۳ تير ۱۳۹۲
مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد،غیرانتفاعی و غیردولتی گفت: از این پس مجوز تأسیس تنها به مؤسساتی که سند خریداری شده در دست دارند، تعلق می‌گیرد.
غلامعلی نادری، مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی در نشستی خبری در وزارت علوم گفت: در حال حاضر 345 موسسه غیرانتفاعی در کشور فعالیت می‌کنند که این موسسات دارای 420 هزار دانشجو و 4000 هیئت علمی هستند.
 
وی افزود: 10 موسسه مختص خواهران و برادران در مراکز استان‌های کشور راه اندازی شده و 19 درخواست دیگر در حال گزینش و بررسی است. در حال حاضر نیز 29 مرکز استانی دارای موسسه غیردولتی هستند. عامری با اشاره به مهلت یک ساله مؤسسات تازه تاسیس برای تشکیل هیئت امنا خاطرنشان کرد: تاکنون 210 موسسه غیردولتی دارای هیئت امنا شده‌اند و بقیه موسسات به علت اینکه در سال نخست تاسیس نیاز به هیئت امنا ندارند طی سال‌های آینده می توانند نسبت به تشکیل هیئت امنا اقدام کنند.
 
مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد، غیرانتفاعی و غیردولتی افزود: هشت موسسه آموزش عالی غیردولتی توسط کمیسیون ماده 9 منحل شده‌اند، 10 موسسه دارای عدم توسعه در رشته و ظرفیت 12 موسسه توسط این کمیسیون به صفر رسید.
 
نادری در پاسخ به این سؤال که وضعیت دانشجویان مؤسسات منحل شده به چه صورتی خواهد بود، تاکید کرد: 2تا 3 ترم پیش از اقدام به تعطیلی، دانشجویان مؤسسات به مراکز دیگر میهمان می‌شوند و در صورت حل نشدن مشکلات و منحل شدن مؤسسه پس از تذکرات، به مراکز نزدیک به محل سکونت خود انتقال داده خواهند شد.
 
وی تاکید کرد: از میان موسسات، 18 موسسه به دانشگاه ارتقا یافته‌اند و 125 موسسه دارای حق دریافت سرانه فرهنگی هستند که این‌ مؤسسات در صورت تشکیل هیئت امنا به امکانات این چنینی دسترسی پیدا خواهند کرد.
 
مدیرکل دفتر آموزش‌های آزاد،غیرانتفاعی و غیردولتی افزود: رتبه بندی‌های صورت گرفته برای موسسات غیر دولتی در شهریه آنها تاثیر مستقیم دارد.
 
نادری در پایان تصریح کرد: تا پیش از این به مؤسسات دارای ملک استیجاری نیز مجوز داده می‌شد که در بازنگری صورت گرفته مجوز به مؤسسات استیجاری داده نمی‌شود و تنها بخشی از مؤسسات استیجاری با در دست داشتن سند زمین خریداری شده می‌توانند اقدام به دریافت مجوز کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها