کد خبر: ۱۴۸۴۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۲۳ تير ۱۳۹۲
بي‌ترديد مي‌توانيم ادعا کنيم که با قرعه‌کشي مسابقات ليگ سيزدهم و چينش رقابتهاي 15 هفته ابتدايي علي دايي يک گل از ديگر رقبايش بخصوص امير قلعه‌نوعي پيش افتاده است.
به گزارش 598 به نقل از 90: بي‌ترديد مي‌توانيم ادعا کنيم که با قرعه‌کشي مسابقات ليگ سيزدهم و چينش رقابتهاي 15 هفته ابتدايي علي دايي يک گل از ديگر رقبايش بخصوص امير قلعه‌نوعي پيش افتاده است. شايد اگر خود دايي يا کاپيتان پرسپوليس هم در مراسم قرعه‌کشي شرکت مي‌کردند اين گونه نمي‌‌توانستند از لابه لاي سي گوي، براي پرسپوليس چنين قرعه‌اي را دريافت کنند. اما در نهايت چنين شد تا پرسپوليس بعنوان يکي از مدعي‌ترين و پرافتخارترين تيم‌هاي فوتبال کشورمان نسبت به ديگر مدعيان سنتي فوتبال ما به ويژه استقلال از قرعه مناسب‌ تري برخوردار باشد. دقيقا برخلاف فصل قبل که مانوئل ژوزه نگون‌بخت با بدترين و سخت‌ترين قرعه روبرو شد و بالعکس او استقلال قلعه‌نوعي بهترين و راحت‌ترين مسير را براي قهرماني پيش روي خود ديد. پرسپوليس ژوزه فصل قبل اکثر مسابقاتش را در نيم فصل اول در شهرستان به ميدان رفت و استقلال براي ده هفته پياپي ميزبان بود، اما حکايت پرسپوليس دايي براي فصل پيش رو کاملا متفاوت است.
طبق قرعه‌کشي پرسپوليس در 9 هفته ابتدايي ليگ، 8 مسابقه را در تهران برگزار مي‌‌کند و اين يعني يک استارت جدي براي جمع آوري امتيازات و پيمودن نيمي از راه قهرماني و جالب اين که سرخپوشان در نيم فصل دوم نيز 8 بار بايد در شهرستان به ميدان بروند!
پرسپوليس هفته اول ميزبان تراکتورسازي است و در هفته دوم براي رويارويي با ذوب‌آهن که ديرتر از تمام تيم‌هاي حاضر در ليگ خود را مهياي مسابقات کرده راهي اصفهان مي‌‌شود. پرسپوليس بعد از جدال با ذوب‌آهن 7 هفته پياپي را در تهران به مصاف رقبايش مي‌رود. مس کرمان، سايپا، ملوان، نفت تهران، فولادخوزستان، استقلال و گسترش فولاد تيم‌هايي هستند که به ترتيب از هفته دوم تا نهم رودروي پرسپوليس قرار مي‌گيرند. اين يعني يک آرامش خاطر براي رويارويي با حريف بزرگ در هفته هشتم. پرسپوليس بازي‌هاي قبل و بعد از داربي را در تهران مقابل فولادخوزستان و گسترش فولاد تبريز برگزار مي‌کند. در حالي که شاگردان قلعه‌نوعي هفته قبل از داربي بايد در اهواز به مصاف استقلال خوزستان بروند و پس از رويارويي با پرسپوليس در هفته نهم بايد ميهمان ذوب‌آهن در اصفهان باشند.
اين يعني خيال راحت پرسپوليس و هوادارانش براي کسب يک پيروزي شيرين مقابل استقلال! به تمام اين‌ها هفته‌هاي پاياني ليگ را هم اضافه کنيد.
جايي که استقلالي‌ها در 6 هفته پاياني حريفان ترسناکي را پيش رو مي‌بينند در حالي که پرسپوليس به مراتب بازي هاي راحت‌تري در پيش دارد. استقلالي‌ها در هفته 25 در کرمان به مصاف مس و لوکا مي‌روند و در هفته بيست و هفتم در انزلي ميهمان ملوان هستند. دو بازي سخت و حساس در خارج از تهران که واقعا براي قلعه‌نوعي دشوار است. البته اگر ديدار هفته بيست و ششم اين تيم را مقابل سايپا ساده و آسان فرض کنيم که قطعا چنين نخواهد بود، تيم‌ قلعه‌نوعي در هفته 28 تيم معمولا بالانشين نفت تهران را پيش رو دارد و در هفته 29 بايد در اهواز به مصاف فولادخوزستان برود و پس از آن آخرين مسابقه فصل خود را مقابل تراکتورسازي در تهران انجام دهد.
اين در حالي است که پرسپوليس از هفته بيست و ششم تا سي‌ام بايد مقابل فجرسپاسي، صباي قم، داماش، راه‌آهن و استقلال خوزستان بازي کند. حال خودتان قضاوت کنيد که کار کدام تيم سخت‌تر است. در هر حال شک نداريم که علي دايي با چنين قرعه‌اي بهترين و بيشترين شانس را در بين مدعيان سنتي قهرماني براي بالا بردن جام‌ قهرماني پيش رو دارد. حال بايد ديد سرخپوشان مي‌‌توانند از اين فرصت استفاده کرده و جام‌ قهرماني را پس از سالها بالاي سر ببرند يا نه.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها