کد خبر: ۱۴۸۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۶ تير ۱۳۹۰
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با بیان اینکه کرمان در 12 روز گذشته زلزله های بیش از 5 ربشتر را تجربه کرده است، گفت: منشاء این زلزله ها گسل جیرفت است و در روزهای آینده انتظار می رود که این روند ادامه داشته باشد.

دکتر مهدی زارع در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات زلزله کرمان افزود: از روز چهارشنبه هفته گذشته زلزله هایی منطقه سیرچ و گلبافت را لرزاند ضمن آنکه 30 پس لرزه نیز در این منطقه رخ داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله ادامه داد: در ساعات 30/14 و 18 روز گذشته زلزله هایی با بزرگای 5/2 و 2/3 در این مناطق رخ داد.

 
وی به زلزله های بامداد امروز دوشنبه کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در 12 روز گذشته منطقه گلبافت و سیرچ 12 زلزله بیش از 5 ریشتر را تجربه کرده است و در بامداد امروز دوشنبه زلزله ای با بزرگای 1/5 در شمال گلبافت رخ داد.

 
زارع به بیان منشاء این زلزله ها پرداخت و یادآور شد: در منطقه گلبافت و سیرچ دو گسل سیرچ و گلبافت وجود دارد. گسل سیرچ روند شرقی- غربی دارد که به گسل جبرفت منتهی می شود.

 
وی با بیان اینکه گسل منطقه گلبافت روند شمالی- جنوبی دارد،  یادآور شد: گسلی که در این منطقه فعال شده است روند شمالی - جنوبی دارد که نشان می دهد زلزله بامداد امروز از محل گسل گلبافت است.

 
زارع با اشاره زلزله های گذشته این دو منطقه اضافه کرد: 21 خرداد سال 60 در گلبافت زلزله ای با بزرگای 7/6 ریشتر و  در 6 مرداد سال 60 در سیرچ زلزله ای با بزرگای 1/7 ریشتر رخ داده است. با توجه به این سایقه و داده های به دست آمده این منطقه، منطقه زلزله خیزی است و پتانسیل زلزله های بیش از 5 ریشتر را دارد.

 
معاون پژوهشی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله با تاکید بر اینکه روند زلزله در این مناطق در روزهای آینده وجود دارد اظهار داشت: گلبافت و سیرچ مستعد زلزله هستند از این رو این روند در روزهای آینده انتظار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها