کد خبر: ۱۴۸۲۷۵
زمان انتشار: ۰۲:۱۰     ۲۳ تير ۱۳۹۲
اگر استقلال و پرسپولیس بدهی های مشخص شده از سوی کمیته انضباطی را پرداخت نکنند، آیا می توان لیگ را بدون حضور این دو تیم برگزار کرد؟
سایت گل - هر روز به زمان شروع لیگ برتر نزدیک می شویم ولی از پرداخت بدهی های تیم های لیگ برتری که برایشان حکم صادر شده، خبری نیست.
چند هفته قبل از پایان لیگ برتر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با انتشار اسامی باشگاههایی که دارای محکومیت مالی هستند و همچنین ذکر رقم دقیق این بدهی های دارای حکم، اعلام کرد چنانچه این باشگاهها نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام نکنند از "هر گونه فعالیت فوتبالی مرتبط با فدراسیون و هیات های فوتبال" تعلیق خواهند شد. 11 باشگاه لیگ برتری در فهرست اولیه حضور داشتند که 3 تای آنها نسبت به این مورد اقدام کردند و حساب خود در کمیته انضباطی را صفر کردند ولی از 8 باشگاه دیگر از جمله پرسپولیس و استقلال خبری نیست. انتظار می رفت که فدراسیون و کمیته انضباطی روی حکم خود پافشاری کنند ولی طی روزهای اخیر سرخابی های پایتخت نفرات خود را هیات فوتبال تهران فرستادند تا مراسم انگشت زنی(ثبت قرارداد توسط سازمان لیگ انجام می شود) و ثبت مشخصات خود در این دفتر را انجام دهند و برخلاف حکم اولیه هیات فوتبال این کار را انجام داد، گویا انگشت زنی و ثبت مشخصات جزو "هرگونه فعالیت مرتبط با فدراسیون و هیات های فوتبال" نبود.
حالا مسوولان فدراسیون ، سازمان لیگ و رئیس هیات فوتبال مصاحبه می کنند که حکم به قوت خود باقی است و اگر باشگاههای بدهکار، بدهی های خود را تسویه نکنند، کارت بازیشان صادر نخواهد شد.
سری به اردوگاه طرف مقابل بزنیم. استقلال و پرسپولیس دو باشگاه دولتی هستند که مالکیت آنها در اختیار وزارت ورزش است. بدهی ها هم همگی مربوط به سالهای گذشته است و گرچه علی فتح الله زاده تا حدودی در آنها مشارکت دارد ولی تقریبا هیچ کدام از بدهی های پرسپولیس متعلق به دوره مدیریت محمد رویانیان نیست. هردو باشگاه معتقد هستند که بابت پرداخت نشدن پول از سوی وزارت ورزش در تنگنای مالی هستند و نمی توانند این بدهی ها را پرداخت کنند. حالا تکلیف چیست؟ آیا باشگاههای بدهکار و در راس آنها استقلال و پرسپولیس با عدم صدور کارت بازی نفرات خود از حضور در لیگ برتر محروم می شوند، آیا می توان تصور چنین موردی را داشت؟
شک نکنید که لیگ سیزدهم از روز دوم مرداد ماه آینده با حضور تمام 16 تیم حاضر از جمله استقلال و پرسپولیس شروع خواهد شد. از این نوع تهدیدها زیاد شنیده ایم. سرخابی ها پایتخت به خاطر شرایط خاص خود عرصه سیمرغی هستند که هرکسی را در این عرصه جولانگاهی نیست. یک تذکر و نهیب از ب... و یک مصاحبه توجیهی به این مضمون که "تعهد دادند این بدهی ها از محل درآمدهایشان پرداخت شود" یا چیزی شبیه به این و خلاص! تماسی در راه است. ما آن تماس را نخواهیم شنید ولی لیگ سیزدهم در راه است. بازهم با استقلال و پرسپولیس و بقیه !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها