کد خبر: ۱۴۷۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۵ تير ۱۳۹۰
با گرم تر شدن بازار خرید و فروش و رهن و اجاره مسکن ، زمینه کلاهبرداری های جدید برخی سودجویان در آژانسهای مسکن بوجود امده و در صورت عدم نظارت کافی ، باعث بی اعتمادی مشتریان به آگهی های بازار مسکن خواهد شد.

به گزارش البرز به تازگی در آگهی های مسکن در روزنامه های کثیر الانتشار شماره هایی که عمدتا" در زیر انها نام یک خانم به عنوان پاسخگو درج شده به چشم می خورد.

مشتریان خرید و یا اجاره مسکن با تماس با این شماره یک پیام از پیش ضبط شده می شوند که در آن گفته می شود:

"شما با سامانه بانک اطلاعات ملکی ... تماس گرفته اید. این سامانه درخواست شما را در همان لحظه و به صورت غیرحضوری پیگیری می کند. با این کار نیازی به مراجعه حضوری و صرف هزینه و وقت خواهید داشت. برای این کار با شماره 9092.... تماس بگیرید !"

گزارش البرز حاکی است شماره تلفنهایی که با شماره 9092 شروع می شوند تلفن های هوشمندی هستند که هزینه ای بیش از آنچه تعرفه مخابرات برای یک تماس معمولی درنظر دارد از تماس گیرنده کم می کند.

اما این هشدار هرگز به فرد تماس گیرنده اعلام نمی شود و او گاه برای یک پرسش ساده باید به سوالات کلیشه ای فرد پاسخگو جواب دهد که دست کم ده دقیقه وقت از او تلف خواهد کرد. در کمترین میزان ممکن دقیقه ای 2000 ریال تعرفه برای این تلفنهای هوشمند در نظر گرفته شده است.

حالا باید فرض کرد اگر روزی 100 نفر و هرکدام ده دقیقه با این شماره تماس بگیرند (که قطعا تعداد تماس گیرندگان و دقایقی تماس بیش از اینهاست) چه درآمدی صرفا" از تماس مشتریان نصیب این آژانس خواهد شد.

به گزارش البرز در بازار کسب و کاری که رعایت کسب حلال و رضایت مردم مد نظر باشد حداقل باید به مشتری اگاهی داد که ما به ازای این خدامت چه هزینه ای از او کسر می شود ! نه اینکه با وعده تلف نشدن وقت و هزینه او را به تماسی تشویق کرد که دقیقه ای 2000 ریال از جیبش به طرف دیگر سرازیر می شود !
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها