کد خبر: ۱۴۷۶۲۴
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۱۹ تير ۱۳۹۲
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس آمادگي دارد از پيشنهادات مدون، حرفه‌اي و علمي فدراسيون فوتبال در زمنيه رفع خلاءهاي قانوني براي اعتلاي ورزش فوتبال حمايت کند.
به گزارش خبرگزاري خانه ملت، علي لاريجاني در حاشيه ديدار هيات رئيسه فدراسيون فوتبال، تصريح کرد: پيشرفت‌ها و کارهاي خوبي که در فدراسيون فوتبال انجام گرفته بايد پايه‌اي براي نهادينه کردن موفقيت در مسابقات ورزشي باشد و ما در اين زمينه خيلي نبايد قائل به بخت و اقبال در پيروزي‌هايمان باشيم.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، با قدرداني از مديريت علي کفاشيان در فدراسيون فوتبال، افزود: پيشرفت‌ها و موفقيت‌هايي که در روزهاي گذشته در فوتبال و ساير ورزش‌هايي نظير واليبال به وجود آمد، مردم را خوشحال کرد و نشاط اجتماعي خيلي خوبي براي مردم به وجود آورد که ارزش بسيار زيادي دارد، خصوصا اينکه اين نشاط بعد از گرفتگي‌هايي بود که در مسائل سياسي، اقتصادي و اجتماعي به وجود آمده بود.

لاريجاني با تاکيد بر ضرورت حاکم بودن نگاه حرفه‌اي، دقيق و علمي در امر ورزش به ويژه فوتبال، ادامه داد: در ورزش نبايد نگاه سياسي حاکم شود و حضور افراد در بخش‌هاي مختلف آن بايد بر اساس لياقت و شايسته‌سالاري صورت پذيرد.

وي افزود: گاهي اوقات در برخي باشگاه‌ها و مديريت‌هاي ورزشي افرادي قبول مسئوليت مي‌کنند که حضورشان چندان ضروري نيست و بنا به تخصص خود مي‌توانند در جاهاي ديگر خدمت مفيدتري کنند.

لاريجاني تصريح کرد: اولين مساله بخش ورزش اين است که با نگاه درازمدت به آن نگريسته شود و در اين رهگذر افرادي که ذي‌فن هستند در آوردگاه مديريتي ورزش وارد شوند.

اين نماينده مردم در مجلس نهم، با تاکيد بر خلاء قوانين در برخي بخش‌هاي ورزش، افزود: مجلس آمادگي آن را دارد که در هر کجا خلاء قانوني احساس شود، پيشنهادات مسئولان ورزشي به ويژه اهالي فوتبال را به صورت مدون دريافت و آن را مورد بررسي قرار دهند.

وي خطاب به هيات رئيسه فدراسيون فوتبال، افزود: اگر نگاهتان به مقوله فوتبال يک نگاه حمايتي است معتقديم اين رشته بايد از لحاظ درآمدي سرپا بايستد، بايد راهکارهاي متناسب با اين موضوع را ارائه کنيم.

لاريجاني با اشاره به برخي فشارها از سوي فدراسيون جهاني فوتبال براي مستقل اداره شدن باشگاه‌هاي ورزشي، گفت: اين فشارها کمک مي‌کند که روند فوتبال به سمت روند منطقي‌تري حرکت کند و اگر بتوانيم باشگاه‌ها و فدراسيون فوتبال را در سطحي تعريف کنيم که بتوانند با راهکارهاي موجود روي پاي خودشان بايستند، کار خوبي است.

وي با تاکيد بر نقش حمايتي مجلس از ورزش فوتبال، گفت: مجلس مي‌تواند قوانين مبني بر تقسيم درآمدهاي فوتبال و مباحثي نظير حق امتياز عادلانه را پوشش دهد و اين رشته ورزشي را به سمت تعالي بيشتر سوق دهد.

وي با تاکيد بر راهکارهاي ديگر مواجهه با فشارهاي فدراسيون جهاني فوتبال براي درآمدهاي مستقل باشگاه‌هاي اين رشته ورزشي ادامه داد: البته بسياري از بخش‌هايي که درآمدهاي باشگاه‌هاي ورزشي را تقبل مي‌کنند، و در اذهان از آنها به عنوان نهادهاي دولتي ياد مي‌شود، طبق اصل 44 قانون اساسي خصوصي‌سازي شده‌اند و درصد قابل توجهي از سهام آنها نزد بخش خصوصي است که با اين تقرير مي‌توان بخش‌هايي از اداره فوتبال را دولتي ندانست.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در عرصه ورزش به ويژه ورزش فوتبال بايد با يک نگاه عميق بر روي ورزش عمومي سرمايه‌گذاري بيشتري کرد چراکه اين وجه از ورزش مي‌تواند عقبه خوبي براي ورزش حرفه‌اي کشور باشد.

لاريجاني همچنين تصريح کرد: مقوله ورزش در کشور يک امر جدي است که در حوزه‌هاي سلامت و نشاط اجتماعي مي‌تواند اثربخش باشد و نمادي از اقتدار ملي کشور در عرصه‌هاي بين‌المللي تلقي شود.

وي ظرفيت مجلس براي حمايت از ورزش را ظرفيت مطلوبي عنوان کرد و يادآور شد: فراکسيون ورزش مجلس، فراکسيوني پويا و فعال است که تعامل مناسب ميان مسئولان ورزشي با اين فراکسيون مي‌تواند زمينه‌ساز اتفاقات خوبي در عرصه ورزش کشور باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها