کد خبر: ۱۴۷۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۴ تير ۱۳۹۰
«خبرگزاري دانشجو»/ وضع معيشتي و رفاهي مردم يكي از موضوعاتي است كه بيش از آنكه در حوزه اقتصادي بدان پرداخته شود در زمينه‌ي سياسي مطرح شده است. مساله رسيدگي به وضعيت معيشتي مردم يكي از وظايفي است كه مسئولان كشوري بايد براي آن اهتمام ويژه‌اي داشته باشند و نامگذاري امسال به نام «جهاد اقتصادي»‌از سوي مقام معظم رهبري نيز نشان دهنده‌ي توجه ويژه ايشان به امور اقتصادي و همينطور متوجه ساختن مسئولان كشوري به اين امر است.
 
پرداختن به مسائل معيشتي و رفاهي مردم يكي از اهداف دولت نهم و دهم به شمار مي رود. درواقع در زماني كه دولت اصلاحات نتوانست به طور مطلوب نياز مردم را در اين زمينه برآورده سازد و سردمداران اين دولت بيشتر از مسائل ديگر به مساله آزادي و حقوق مدني توجه نشان مي‌دادند و اشرافي‌گري در اوج قرار داشت اين حوزه از نياز مردم به نوعي مغفول ماند و دولت نهم نيز توانست با استفاده از اين مساله و شعارهاي عدالتخواهانه در اين زمينه نظر مردم را جلب كند.

اما از همان زمان بود كه جريان اصلاحات با شانتاژ‌هاي خبري سعي كرد اقدامات دولت نهم را ناموفق جلوه دهد. اين مساله در زمان انتخابات سال 88 به اوج خود رسيد و درحالي كه ابتكار دولت در سفرهاي استاني به آباداني و توسعه بيشتر ديگر شهرها ي كشور كمك كرده بود اين جريان اقدامات دولت را به سخره گرفت و با به كار بردن اصطلاحات سخيفي كه ماجراي توزيع سيب زميني يكي از اين مسائل بود اين اقدامات را زير سئوال مي برد.

در اين مرحله سياست بازان فرقه سبز كه تا پيش از اين اعتقادي به وضعيت رفاهي و معيشتي مردم نداشتن سنگ مردم را به سينه زدند و خود را به عنوان حاميان معيشت مردم جا زدند البته تناقض‌هاي رفتاري آنان نيات سياسي‌شان را بيش از پيش آشكار ساخت.

در همين راستا مزروعي عضو جبهه مشاركت در آستانه‌ي انتخابات 88 در پاسخ به اين سئوال كه آيا جريان اصلاح طلب با توجه به رويگرداني مردم از اين جريان كه عدم توجه به مسائل اقتصادي يك عامل آن بود در آينده به مسائل رفاهي و معيشتي مي‌پردازد يا خير يبان داشت: «من هنوز مشكل كشور را آزادي و مردم سالاري مي دانم. قطعا" در كشوري كه آزادي حاكم نشود، مشكلات فقر و فساد حل نمي شود. علت اينكه در اين دولت فقر و فساد رواج پيدا كرده است،اين است كه از آزادي دور شديم.»

نااميد كردن مردم از دولت در واقع يكي از سياست‌هايي بود كه در دوران انتخابات از سوي فرقه سبز پي‌گيري شد و  در جريان مناظرات انتخاباتي نيز ميرحسين موسوي با ارائه آماري غلط سعي در تزريق بي اعتمادي در افكار عمومي داشت كه اين موضوع به سبب آگاهي مردم و سبقه‌اي كه از عملكرد اين فرقه در دولت‌هاي پيشين داشتند ناكام ماند.

ميرحسين موسوي در اوايل ورودش به عرصه انتخابات شعارهاي عدالتخواهانه‌اي را مطرح ساخت، اما كم كم اين شعارها را به فراموشي سپرد و با نزديكان دوم خردادي خود همراه شد همين عامل سبب شد كه اقبال عمومي نيز از وي روي گردان شود.
 
امروز نيز در رسانه‌هاي حامي اپوزيسيون آنچنان سياه نمايي در خصوص وضعيت مردم مي‌شود كه گويي تمامي مردم در حلبي‌ آبادها وضعيت اسف باري را تجربه مي كنند وجالب اينكه اين قبيل اظهار نظرها از سوي كساني مطرح مي شود كه چند سالي است به سبب اعمال منافقانه به خارج از كشور متواري شده‌اند و در حلقه‌ي اپوزيسيون ضد نظام جاي گرفته‌اند و از اوضاع داخلي كشور بي‌خبرند.

بالاخره بايد دانست كه اين سياست كماكان ادامه دارد و گرچه دولت اقدامات موثري همچون طرح هدفمندي يارانه ها را در زمينه اقتصادي انجام داده است اما تا سطح مطلوب فاصله زيادي وجود دارد نامگذاري سال گذشته به نام «‌سال همت مضاعف»‌ و امسال به نام «‌جهاد اقتصادي» نيز نشان دهنده‌ي همين مطلب است. بنابراين انتظار مي رود كه مسئولان كشوري با اهتمام بيشتري به مساله اقتصادي توجه كنند و زيرساخت‌هاي لازم را در زمينه رشد اقتصادي كشور فراهم نمايند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها