کد خبر: ۱۴۷۰۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۱۸ تير ۱۳۹۲
برای سومین‌بار در یک‌سال گذشته، یکی از سردبیران شبکه خبری الجزیره به دلیل خبرسازی‌ها و دروغ پراکنی‌های این رسانه استعفا کرد.
به گزارش 598 به نقل از ایسنا، «وسام فضل»، از سردبیران تحریریه خبر شبکه الجزیره روز گذشته (دوشنبه) به دلیل دروغ‌پراکنی‌ها و جانبداری‌های این شبکه در پوشش حوادث سیاسی مصر استعفای خود را اعلام کرد.

وی پس از استعفا در صفحه شخص‌اش در فیس‌بوک علت استعفای خود را این‌گونه اعلام کرد: «من به دلیل دروغ پراکنی‌ها و جانبداری‌های سیاسی این شبکه خبری، مثل دیگر همکارانم "فاضی" و "کابتین" که پیش از این استعفا داده بودند، تصمیم گرفتم از ادامه همکاری خود با این شبکه صرف‌نظر کنم.»

وی اظهار کرد: متاسفانه تصور می‌کردم در مکانی مشغول به کارم که صحت و شفافیت خبری از اولویت‌های آن است، در حالیکه این شبکه شفافیت و صداقت کاری خود را به خاطر موضع بی‌ارزش سیاسی فروخته است.

چندی پیش چند موسسه تحقیقاتی غربی در گزارشی اعلام کردند، شبکه "الجزیره" قطر که ادعای بی‌طرفی و استقلال دارد، طی دو سال گذشته ۸۶ درصد مخاطبان خود را به دلیل ارائه اخباری دروغین، بزرگ‌نمایی و سانسور از دست داده است.

این کاهش میزان بیننده به دلیل جانبداری این شبکه از برخی گروهک‌های تروریستی مثل گروهک مسلح «النصره» در سوریه و همکاری با سازمان اطلاعات آمریکا بوده است.

در میان مخاطبان عرب‌زبان این شبکه از هر پنج بیننده، ۴ مخاطب خود را از دست داده و این شکست بزرگی برای این رسانه قطری و مدیران آن محسوب می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها