کد خبر: ۱۴۶۹۰۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۶     ۱۷ تير ۱۳۹۲
منابع خبری گزارش دادند که امروز دوشنبه به دنبال کشتار 42 نفر از هواداران مرسی در مقابل گارد ریاست جمهوری مصر، ارتش این کشور خیابان‌های منتهی به گارد ریاست جمهوری را مسدود کرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از رسانه‌های خبری مصر، ارتش مصر خیابان‌های منتهی به گارد ریاست جمهوری و منطقه رابعه العدویه در قاهره را مسدود کرده است.

در همین رابطه مدیر بیمارستان میدانی در رابعه العدویه گفت که امکانات ما برای درمان زخمی‌ها محدود است و اولویت ما درمان زخمی‌هایی است که مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

هماهنگ‌کننده این بیمارستان نیز گفت که تنها ظرف مدت 3 ساعت، 400 زخمی به این بیمارستان منتقل شدند.

از سوی دیگر منابع مصری از تشدید تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان رادیو و تلویزیون در ماسبیرو خبر دادند.

صباحی: دولت انتقالی فورا تشکیل شود

«حمدین صباحی» از رهبران برجسته جبهه نجات ملی معارض مصر تشکیل سریع دولت انتقالی به منظور پر کردن خلأ سیاسی خطرناک را خواستار شد.

وی در واکنش به حادثه امروز کشتار 42 نفر از هواداران مرسی در مقابل گارد ریاست جمهوری مصر اظهار داشت: مسئولان جدید که حکومت را پس از عزل مرسی به دست گرفته‌اند، نباید منتظر باشند؛‌ نمی‌توان کشور را بدون دولت رها کرد و بایستی دولت همین امروز تعیین شود.

وی افزود: مسئولان مصر به حزب النور عهده‌داری منصب معاون نخست‌وزیر یا معاون رئیس‌جمهور را پیشنهاد کردند.

صباحی گفت: بهتر است که حزب النور در دولت شرکت داشته باشد، حتی اگر برخی موارد را بر ما تحمیل کند و ممکن است ما این فشار را بپذیریم اما سوال این است که آنها در تظاهرات انقلاب 25 ژانویه و تظاهرات 30 ژوئن که به عزل مرسی منجر شد، شرکت نداشتند پس به چه حقی صاحب حق وتو شده‌اند؟

عمرو موسی: رئیس جمهور نشست فوق‌العاده با گروه‌های سیاسی تشکیل دهد

«عمرو موسی» رئیس حزب کنگره و از رهبران جبهه نجات ملی معارض مصر نیز در واکنش به حادثه گارد ریاست جمهوری، از رئیس جمهور خواست تا نشست فوق‌العاده با گروه‌های سیاسی برگزار نماید.

وی اظهار داشت که دعوت به تشدید درگیری، دعوتی مسموم است که هدف از آن ایجاد هرج و مرج در کشور می‌باشد.

وی تاکید کرد که حمله به نیروهای مسلح و مقر آن و تلاش برای بدنام کردن نیروهای مسلح امری مردود است و ما از نیروهای مسلح می‌خواهیم که جزئیات حوادث امروز را به ملت تشریح نماید تا مردم حقیقت را بفهمند و همچنین تحقیقات فوری در این باره بعمل آید.

وی همچنین تشکیل دولت انتقالی را خواستار شد و تاکید کرد که باید دولت تکنوکرات بی‌طرف و به دور از حزب‌گرایی باشد.

سخنگوی ارتش کنفرانس تشکیل می‌دهد

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح مصر به منظور تشریح جزئیات مربوط به حادثه امروز در مقابل گارد ریاست جمهوری، کنفرانس خبری تشکیل می‌دهد.

صبح امروز دوشنبه نیروهای امنیتی مصر، هواداران مرسی را که در مقابل گارد ریاست جمهوری تحصن کرده بودند، هدف تیراندازی قرار داده و 42 نفر از آنها را به قتل رساندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها