کد خبر: ۱۴۶۴۲۸
زمان انتشار: ۰۱:۰۴     ۱۶ تير ۱۳۹۲
«احمدي نژاد در تريبون‌هاي بين‌المللي همواره درد مشترك بشريت را نظام ناعادلانه سلطه مستكبران اعلام كرده و بر مديريت جمعي و عادلانه جهان تاكيد كرده است. او يكي از مهم‌ترين نتايج چنين نظام ناعادلانه اي را شكل گيري و مصونيت رژيم صهيونيستي مي‌داند.»
به گزارش گروه فضاي مجازي ايرنا، پايگاه خبري تحليلي نكات پرس يادداشتي را با عنوان احمدي‌نژاد؛ درد مشترك، خواسته مشترك منتشر كرده است.
متن كامل اين يادداشت به شرح زير است:
اكنون پس از پايان دو دوره رياست جمهوري محمود احمدي نژاد واكاوي مباني، اهداف و نتايج عملكردهاي او ضروري است. مسائل اقتصادي، فرهنگي، سياست خارجي و... همه و همه موضوعاتي قابل بحث هستند. يكي از مهم‌ترين مسايلي كه ذاتاً دغدغه جمهوري اسلامي ايران است و در هيچ‌كدام از تعاريف رسمي مسائل نمي‌گنجد مساله «انسجام جبهه مستضعفان عالم» و پر رنگ كردن خطوط اصلي دوقطبي مستضعفان-مستكبران است. احمدي نژاد مطمئناً در اين امر توفيق داشته؛ او همزمان كه به دشمن شماره يك صهيونيسم مشهور است بين ملت‌هاي محروم محبوبيت زيادي دارد و اين نشانه شاهدي بر آن مدعاست.
حال سؤال اينجاست كه احمدي نژاد چگونه به اين مهم دست يافت؟ براي پاسخ به اين سؤال مي‌بايست به رفتارشناسي ملت‌ها رجوع كرد. شهيد مطهري در پاسخ به اين سؤال كه «چه چيزي ملاك و عامل شكل گيري واحدهاي اجتماعي ملت‌ها است؟» پس از رد اصالت معيارهاي كلاسيك غربي همچون زبان، نژاد، سنن، شرايط اقليمي و... اين‌چنين نتيجه‌گيري مي‌كند:
«اين مردمي كه در اطراف و اكناف عالم ارتباطات قلبي و آرماني با يكديگر پيدا مي‌كنند ، چه چيز مشتركي دارند كه آنان را به هم پيوند مي‌دهد، و در مقابل ، آنان را از همسايه‌ها و هم‌وطن‌هاي خود مي‌برد ؟ اين عامل درد مشتركي است كه آن‌ها دارند: درد از ظلم و تجاوز و استعمار.»
«وقتي به تمام دردهايي كه تا اين زمان موجب و موجد ملت‌ها گرديده است رسيدگي و آن‌ها را با هم مقايسه كنيم عوامل مشتركي در آن‌ها مي‌يابيم... دو عنصر مشترك در همه آنان وجود دارد و آن درد از ظلم و سيطره انسان‌ها و مؤسسات انساني و طلب نفي اين سيطره است... پس عامل مشترك در همه دردها و آرمان‌هاي ملي كه موجد ملت‌هاي جهان شده همين احساس و اراده نفي ظلم و طلب عدالت است.»
به نظر مي‌رسد احمدي نژاد اين دو عامل يعني درد مشترك و خواسته مشترك انسان‌ها را خوب درك كرده است. وي در شناخت مظاهر اين درد و خواسته و معرفي آن به ملت‌ها نيز دقيق عمل كرده است.
احمدي نژاد در تريبون‌هاي بين‌المللي همواره درد مشترك بشريت را نظام ناعادلانه سلطه مستكبران اعلام كرده و بر مديريت جمعي و عادلانه جهان تاكيد كرده است. او يكي از مهم‌ترين نتايج چنين نظام ناعادلانه اي را شكل گيري و مصونيت رژيم صهيونيستي مي‌داند و به همين دليل همواره رژيم صهيونيستي را دشمن بشريت اعلام نموده و نقطه كانوني حملات گاه و بي گاه وي بوده است.
او همچنين براي خواسته مشترك انسان‌ها كه همان نفي ظلم و برپايي عدالت است مصداقي يگانه و بي بديل به جهانيان معرفي كرد. او انسان كامل را به عنوان موعود امم و همه زيبايي‌هاي عالم بيان نمود و در معرفي او بسيار كوشيد. اگر امروز محمود احمدي نژاد بين مستضعفان جهان محبوب است حاصل پافشاري او بر درد مشترك و خواسته مشترك انسان‌هاست. و شايد به همين دليل باشد كه مهم‌ترين صفاتي كه براي احمدي نژاد مي‌شناسيم، ضديت با رژيم صهيونيستي (درد مشترك)، دلبستگي به امام عصر (عج) (خواسته مشترك) و عدالت طلبي (مسير رفع درد مشترك و اجراي خواسته مشترك) است. توفيق احمدي نژاد در اين زمينه نتيجه پشتوانه تئوريك مستحكم، مصداق يابي درست و عملكرد صحيح است.
چه خوب است كه پايان بخش اين مقاله چند خطي از نوشته هاي شهيد مطهري باشد:
«...و منزل سوم تحول روشنفكر موقعي است كه وي ، خيال پردازي‌ها را رها كرده، با خلق آشتي كرده و با درد و غم‌هاي آن‌ها آشنا شده، طعم محروميت‌ها و فشارها را چشيده به دلبستگي‌هاي توده بستگي پيدا كرده است و به عقايد و عواطف آن‌ها احترام مي‌گذارد و خود را با آن آشنا مي‌سازد و از آن درس و الهام مي‌گيرد. تنها از اينجاست كه روشنفكر، به شرط صداقت و عدم تقليد و دنباله روي از استادان غربيش، نقش سازنده و پيش رو خود را در ساختن و پرداختن و برانگيختن شعور و وجدان عمومي باز مي‌يابد و هر اندازه در اين راه صميميت و گذشت بيشتري نشان دهد، محصول و تأثير انديشه و عمل او وسيع‌تر و سريع‌تر مي‌شود .»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها