کد خبر: ۱۴۵۹۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۳۰     ۱۲ تير ۱۳۹۲
رییس‌جمهور با بیان اینکه 'با وجود فشارهای جهانی و برخی از مطالبی که گفته می‌شود،‌ ما شاهد این بوده‌ایم که تولید بیشترین رشد را در این سال‌ها داشته است'، به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و افزود: ظرفیت تولید فولاد در کشور در 84، 9.7 میلیون تن بود و اکنون به 24 میلیون تن رسیده است. ظرفیت سیمان نیز از 32 میلیون تن به 80 میلیون تن رسیده است و ما سال گذشته حدود 12 میلیون تن صادرات داشتیم.
احمدی‌نژاد همچنین در پاسخ به این پرسش که "یکی از محورهای برنامه شما در سال 84 پیشرفت و تعالی همه‌جانبه ایران بوده است. آیا به نظر شما ایران از سال 84 تاکنون چه از نظر کمی و کیفی پیشرفته‌تر و اعتلایافته‌تر شده است؟" گفت: من فکر می‌کنم که می‌توانیم در مورد این موضوع هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی صحبت کنیم. از نظر کیفی باید در بین مردم برویم و این موضوع را بررسی کنیم.


وی با بیان اینکه "امید، خودباوری، احساس غرور ملی، ‌افتخار به ایرانی بودن، پیگیری امر عدالت و تحولات جهانی در بین ملت بیشتر شده است"، گفت: البته تبلیغات و سیاه‌نمایی‌ها نیز گسترده است. با وجود اینها، اتفاقات بزرگی در کشور ایجاد شده است.


رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "برخی می‌گویند این دولت در پی عدالت توزیعی یا اداره کردن کشور به صورت امدادی یا فقیرپروری بوده است"، اظهار کرد: ما ادعا نداریم که سیاست‌های ما صددرصد در جهت عدالت است. ممکن است بعضا تصمیماتی گرفته شده باشد که در این روند اشکالاتی ایجاد کرده باشد ولی باید گفت که این دولت فقط عدالت توزیعی را دنبال نکرد. ما در واقع به دنبال عدالت در حین پیشرفت کشور، تولید ثروت و افزایش ثروت و درآمد سرانه بوده است.


احمدی‌نژاد با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف گفت: در عرصه‌های مختلف ما شاهد پیشرفت کشور بودیم و حتی برخی از این پیشرفت‌ها نسبت به دوره‌های مشابه چندین برابر و حتی بی‌نظیر بوده است. هیچ بخش از کشور از پیشرفت عقب نماند و حتی جهش پیشرفتی کرد.


وی با اشاره به جایگاه اقتصاد ایران در دنیا اظهار کرد:‌ اکنون اقتصاد ایران در رتبه هفدهم دنیا قرار دارد و طراز و جایگاه ایران در دنیا بالا رفته است. مردم در نقاط مختلف دنیا به ایران علاقه دارند.


رییس‌جمهور با بیان اینکه "با وجود فشارهای جهانی و برخی از مطالبی که گفته می‌شود،‌ ما شاهد این بوده‌ایم که تولید بیشترین رشد را در این سال‌ها داشته است"، به ذکر مثال‌هایی در این زمینه پرداخت و افزود: ظرفیت تولید فولاد در کشور در 84، 9.7 میلیون تن بود و اکنون به 24 میلیون تن رسیده است. ظرفیت سیمان نیز از 32 میلیون تن به 80 میلیون تن رسیده است و ما سال گذشته حدود 12 میلیون تن صادرات داشتیم.


احمدی‌نژاد با بیان اینکه تولید کاشی و سرامیک در کشور در سال 84، 176 میلیون تن بود و اکنون به 380 میلیون تن رسیده، به رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: اکنون رشد سرمایه‌گذاری در کشور 115 هزار میلیارد تومان شده است.


وی همچنین به افزایش ظرفیت تولید خودرو و همچنین تولید پتروشیمی در کشور اشاره کرد و افزود: صادرات غیرنفتی در کشور نیز جهش خوبی داشته است. رشد تولیدات کشاورزی در کشور نیز به رقم 118 میلیون تن رسیده و از طرف دیگر صنایع تبدیلی کشاورزی نیز رشد خوبی داشته است.


احمدی‌نژاد به پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری و همچنین افزایش تعداد دانشجویان در مقاطع گوناگون در سطح دانشگاه اشاره کرد و گفت: ما هسته‌یی شده‌ایم. در عرصه فضایی پیشرفت‌های خوبی پیدا کردیم. در عرصه نانوتکنولوژی رشدهای خوبی داشته‌ایم و رتبه علمی کشور ما در حال حاضر به رتبه بیست رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها