کد خبر: ۱۴۵۶۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۲ تير ۱۳۹۲
مدیرعامل کارگزاری اقتصاد نوین با اعلام اینکه هشت ساله اخیر بهترین سال های بازار سرمایه در عمر چهل و چند ساله این بازار بود،گفت: تصویب قانون جدید بازار سرمایه فرصتی ایجاد شد تا بازار از ابزارهای مختلفی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سنا، نصرالله برزنی، مدیر عامل کارگزاری اقتصاد نوین درباره دستاوردهای بازار سرمایه در هشت ساله اخیر گفت: این سال ها بهترین سال های بازار سرمایه بود.

وی با اشاره به اینکه با تصویب قانون جدید بازار سرمایه فرصتی ایجاد شد تا بازار از ابزارهای مختلفی استفاده کند، گفت: این قانون، شرایط را برای ورود صندوق های سرمایه گذاری، سبدهای سرمایه گذاری و معاملات آتی بازار سرمایه را بسیار تسهیل کرد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با تاکید بر اینکه گروهی که در بازار سرمایه مستقر شدند کاملا تخصصی بودند، افزود: این گروه مدیرانی آشنا به بازار سرمایه و علاقمند به پیشرفت این بازار بودند و توانستند با اصلاح قانون بازار نیازهای آن را برآورده کنند.

وی هنچنین به آغاز فعالیت شرکت های تامین سرمایه اشاره کرد و گفت: این بازار به بانک های سرمایه گذاری فرصت داد تا تحت عنوان شرکت های تامین سرمایه که حلقه مفقوده بازار مالی ما بودند به توسعه بازار کمک کنند.

برزنی با اشاره به اینکه در دولت های نهم و دهم با مجموعه وقایع خوبی برای بازار سرمایه مواجه بودیم، افزود: تحولات بازار در این سال ها باعث شد تا علاوه بر اینکه اندازه بازار بزرگ شود، شفافیت نیز افزایش یابد.

به گفته وی با افزایش شفافیت در بازار، تعداد سرمایه گذاران نیز رشد کرد.

مدیر عامل کارگزاری اقتصاد نوین در ادامه به اجرای اصل 44 در این سال ها نیزاشاره کرد و اظهار داشت: خصوصی سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز یکی از مهمترین برنامه هایی بود که ظرف این سال ها اجرا شد.

برزنی خصوصی سازی را یکی از مهمترین عوامل رشد بازار دانست و گفت: ورود شرکت های بزرگ و معتبر به بازار سرمایه در توسعه این بازار و افزایش عمق آن نقش پررنگ و بسزایی داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها