کد خبر: ۱۴۵۳۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۱ تير ۱۳۹۲
تيم ملي وزنه‌برداري ايران در رقابت‌‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا که هفته گذشته به ميزباني آستاناي قزاقستان برگزار شد، توانست از عنوان قهرماني خود در قاره کهن دفاع کرده و با اقتدار يک بار ديگر روي سکوي قهرماني اين رقابت‌ها قرار بگيرد.

به گزارش 598 به نقل از فارس - تيم ملي وزنه‌برداري ايران در رقابت‌‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا که هفته گذشته به ميزباني آستاناي قزاقستان برگزار شد، توانست از عنوان قهرماني خود در قاره کهن دفاع کرده و با اقتدار يک بار ديگر روي سکوي قهرماني اين رقابت‌ها قرار بگيرد.

با اين حال اين اتفاق گويا به کام بسياري از منتقدان خوش نيامده و آنها به بهانه‌هاي مختلف از جمله رکوردهاي پايين برخي از ملي‌پوشان و يا عدم حضور کشورهاي مختلف با نفرات اصلي، يک بار ديگر کوروش باقري و شاگردانش را مورد تاخت و تاز قرار داده‌اند.

به همين بهانه با کوروش باقري، سرمربي تيم‌‌هاي ملي وزنه‌برداري گفت و گويي انجام داديم که مشروح آن را در زير مي‌خوانيد:

*قرار نيست با اين رکوردها به قهرماني جهان برويم

قهرماني وزنه‌برداري آسيا، مدال‌هايي که به دست آمد و دفاع از قهرماني سال گذشته موجب خوشحالي و افتخار است و مي‌تواند کادر فني و ملي‌پوشان را براي ادامه کار با انگيزه‌تر کند. البته نقاط ضعفي هم به خصوص در يکي دو وزن داشتيم که آنها هم طبيعي است و از لحاظ رکوردي به شرايطي که مدنظر من هست، در اين اوزان هنوز نرسيده‌ايم، اما يادمان نرود که قرار نيست ما با اين رکوردها به مسابقات جهاني اعزام شويم.

*اتفاقاتي مي‌افتد که در خواب هم نمي‌بينند

در خصوص اينکه عنوان مي‌شود قهرماني آسيا با رکوردهاي پايين و به آساني به دست آمد، بايد تأکيد کنم که مگر در گذشته و قبل از رقابت‌هاي جهاني آنتاليا و پاريس هم چنين صحبت‌هايي مطرح نبود؟ نمي‌دانم مگر اين آقايان کوروش باقري و سيستم وزنه‌برداري ايران را نمي‌شناسند؟ مگر نمي‌دانند هر دو يا سه ماه ممکن است اتفاقاتي بيافتد که در خواب هم آن را نمي‌ديدند؟ اما ظاهرا خيلي دوست ندارند متوجه اين قضايا شوند.

*باز هم خدا کمکم خواهد کرد

اعتقاد قلبي دارم که هر جا دشمنان کسي به ناحق زياد مي‌شوند، خداوند بيشتر دست آن طرف را مي‌گيرد و اين مورد در خصوص خود من بارها اتفاق افتاده است. از اين پس هم مطمئنم که چون نيتم پاک است و چون هدفم خدمت به وزنه‌برداري است، خداوند باز هم دست من را مثل هميشه مي‌گيرد و باز هم کمکم خواهد کرد.

*در مسابقات جهاني طلا مي گيريم

شک نداشته باشيد که تيم ملي وزنه‌برداري ايران در رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني جهان از لهستان با دست پر به ايران بازخواهد گشت. شک نکنيد که مدال طلا هم مي‌گيريم و بيشتر از يک نفر هم مدال خواهد گرفت و در نهايت شک نکنيد که تيم ملي ايران جايگاه مناسبي را در اين رقابت‌ها پيدا خواهد کرد.

*دوستان گريزي هم به گذشته بزنند

باعث خوشحالي است که دوستان تا اين اندازه عجولانه نظر مي‌دهند. فقط اي کاش پس از هر مسابقه‌اي به گذشته بازگشته و مصاحبه‌هاي قبلي خود را نگاه کنند. خواهش مي‌کنم برخي رسانه‌ها پس از مسابقات گريزي به گذشته‌ها زده و مصاحبه‌هاي قبل از مسابقات را دوباره بازخواني کنند تا مشخص شود قبل از مسابقات چه صحبت‌هايي شده و پس از چه اتفاقي افتاده است.

*شکل انتقادات پس از هر موفقيت تغيير مي‌کند

در مسابقات جهاني هم لطف خداوند شامل وزنه‌برداري ايران و بنده خواهد شد و مجددا نتيجه خواهيم گرفت اما موضوعي که کاملا به آن اطمينان دارم اين است که آقايان به شکل ديگري انتقادات خود را‌ آغاز خواهند کرد و پس از هر موفقيت راه ديگري را براي انتقاد پيدا خواهند کرد. البته من هم در اين سه چهار سال به اين موضوع عادت کرد‌ه‌ام.

*لزومي نداشت در آسيا وزنه‌هاي بيشتري بزنيم

انکار نمي‌کنم که در برخي اوزان، ملي‌پوشان ما رکوردهايشان به اندازه‌اي نيست که بخواهيم با آن در قهرماني جهان مدال بگيريم و اصلا قرار هم نيست با چنين رکوردهايي راهي قهرماني جهان شويم. در آسيا هم لزومي نداشت که بيشتر از اينها وزنه زده شود.

*از موفقيت‌هاي تيم ملي ناراحتند

کره‌شمالي با تيم المپيکي خود در قزاقستان حاضر بود. چين هم تيم بدي را اعزام نکرده بود. آقاياني که الان اين حرف‌ها را مطرح مي‌کنند مگر در دور قبلي نگفتند که چون قبل از المپيک است، چيني‌ها با قدرت کامل نيامده‌اند که حالا عنوان مي‌کنند پس از المپيک است. به جاي اين حرف‌ها بروند از کشورها خواهش کنند تا تيم‌هاي قدرتمندي را به رقابت‌ها اعزام کرده تا بتوانند تيم ملي ايران را شکست دهند. اين موارد و اين انتقادات نشان مي‌دهد که اين افراد از موفقيت‌هاي تيم ملي وزنه‌برداري ناراحت هستند.

*چرا به رکوردشکني تقيان پرداخته نشد؟

در همين رقابت‌هاي قهرماني آسيا در قزاقستان قهرمان المپيک در 56 کيلوگرم حضور داشت و به رکورد دنيا حمله شد. در 62 کيلوگرم وزنه‌بردار المپيکي کره‌شمالي بود و نفر چهارم المپيک در 69 کيلو حاضر بود. در 77 کيلوگرم رسول تقيان در حالي سنگين‌ترين وزنه تاريخ اين دسته را زد که به هيچ وجه به آن پرداخته نشد. چرا آقايان از رکوردشکني‌هاي تقيان ناراحت هستند؟ رکوردهايي که بالاتر از رکوردهاي نفر دوم المپيک بود. يا در دسته 85 کيلوگرم نفر اول رده‌بندي جهان حضور داشت. البته من هم قبول دارم که کسي مثل سهراب مرادي، رکوردهايش قابل مقايسه با گذشته نيست اما اصلا لزومي نداشت که بخواهد وزنه‌هاي سنگين‌تري را مهار کند. مرادي در همان حرکت دوم، مدالش محرز شد و ديگر احتياجي نداشت براي حرکت سوم روي تخته برود.

*سهراب مرادي را در قهرماني جهان ببينيد

آقاياني که ادعا دارند نگرانند، به نظرم خيلي هم خوشحالند اما خوشحالي‌شان بيهوده و عبث است. در وزن‌هايي که منتقدان به آن گير داده‌اند به خصوص همين دسته 85 کيلوگرم، به شما اين اطمينان را مي‌دهم که سهراب مرادي واقعي را در رقابت‌هاي قهرماني جهان خواهيد ديد.

* با همين شرايط هم معجزه‌گر هستم!

در دسته 94 کيلوگرم هم قبول دارم که ياسين باقري انتظاراتم را برآورده نکرد. من همين حالا هم معجزه‌گر هستم و اگر قرار باشد در 5 ماه به يکباره 8 نفر را با سطح عالي معرفي کنم، ديگر واي به حال آن زمان.

*دو وزنه‌بردار 105 کيلويي، اولين تجربه‌شان بود

در دسته 105 کيلوگرم به نظرم هر دو ملي‌پوش ما در يکضرب خيلي خوب کار کردند اما سؤال من اين است که چه کسي را بايد به اين مسابقات اعزام مي‌کرديم تا بتواند بالاتر از مقام دومي را به دست بياورد؟ تمام رکوردهاي 5 سال اخير را نگاه کنيد. آيا وزنه‌برداري در ايران بود که در اين دسته بتواند به قهرماني آسيا برسد؟ کسي در اين وزن به قهرماني رسيد که 8 کيلوگرم بيشتر از نفر اول المپيک وزنه زد. با اين حال قبول دارم که قدمي و بهرام‌زاده در دوضرب خيلي خوب کار نکردند. بهرام‌زاده در يکضرب خيلي خوب بود اما در دوضرب خوب کار نکرد که اين هم طبيعي است چون اولين بار بود که اين دو وزنه‌بردار در ترکيب تيم ملي وزنه‌برداري بزرگسالان به رقابت‌ها اعزام مي‌شدند.

*شک نکنيد که مدال طلاي فوق سنگين جهان باز هم براي ايران است

در فوق سنگين هم اتفاقي که باعث خوشحالي بود اين است که مدال طلا دوباره به تيم ملي ايران رسيد اما قبول دارم که رکوردها در فوق سنگين پايين بود که اين هم موضوع عجيب و غريبي نيست. اما روي يک مورد همچنان تأييد مي‌کنم و خواهش مي‌کنم که مصاحبه‌هاي دوستان مغرض و اين جمله من هم يادتان باشد که طلاي فوق سنگين مسابقات جهاني شک نداشته باشيد براي ايران است و اين موضوع را با اطمينان مي‌گويم. خيلي خوشحالم که اين افراد خيلي ساده و بي‌سياست، خوشحالي خودشان را از پايين بودن رکوردهاي تيم ملي نشان مي‌دهند.

*ديگر لزومي ندارد به المپيکي‌ها پرداخته شود

در مورد بازگشت المپيکي‌‌ها به اردوي تيم ملي وزنه‌برداري بايد عنوان کنم که من تحت فشار نيستم و کار خودم را انجام مي‌دهم. البته شک نداريم که بيشتر اين المپيکي‌ها در بين خوب‌هاي تاريخ وزنه‌برداري ايران هستند و با زحمات زيادي که کشيده‌اند، مدال‌هاي با ارزشي را هم براي وزنه برداري ايران به دست آورده‌اند و احترام آنها واجب است اما يادمان نرود که کسي آنها را از اردوي تيم ملي بيرون نکرد و خودشان اين تصميم گرفتند و اعتقاد دارم که در خصوص اين افراد ديگر خيلي زياد صحبت شده و ديگر لزومي ندارد بيشتر از اين به آنها پرداخته شود و مجدداً بخواهيم صحبت کنيم.

*قصاص قبل از جنايت نکنيد

زمان خيلي چيزها در اين خصوص نشان مي‌دهد و اجازه دهيد باز هم زمان بگذرد تا خيلي از مسائل مشخص شود. همانطور که در اين زماني که گذشته، هيچکس ضرر نکرده است. زمان گذشته و تيم ملي در مسابقات‌ آسيايي قهرمان شده است و کاري هم به سطح رقابت‌ها نداريم. در خصوص جهاني هم آقايان عجله نداشته باشند و کوروش باقري را قصاص قبل از جنايت نکنند و کمي صبر داشته باشند.

*بدخواهان، آرزوي شکست وزنه‌برداري را به گور مي‌برند

در نهايت هم معتقدم که بدخواهان وزنه‌برداري ايران اين آرزو را به گور خواهند برد تا بخواهند عدم موفقيت اين تيم و اين گروه را ببينند. چون خدا همراه اين تيم است و اين گروه با نيت صاف و با قلب پاک و بدون منيت خواهي و بدون سليقه و اميال شخصي حرکت مي‌کند.

*تقيان در خواب هم به اين رکوردها نزديک نشده بود

حيف است که دفاع از عنوان قهرماني آسيا که براي اولين بار در تاريخ به ثبت رسيده است بخواهد اين گونه زير سوال برود. حيف است رکوردشکني فردي مانند رسول تقيان که براي اولين بار چنين وزنه‌هايي را مي‌زند، ديده نمي‌شود. همين رسول تقيان در خواب هم نزديک چنين رکوردهايي نشده بود. ادعا نمي‌کنم که همه چيز را به اسم کوروش باقري بنويسند اما انصاف هم خوب چيزي است.

*ساده‌لوحانه است که فکر کنند با اين رکوردها به قهرماني جهان مي‌رويم

از انتقادها و اينکه نقاط ضعف گفته شود من خوشحال مي‌شوم و خودم هم مي‌دانم که رکوردهاي آسيايي براي بيشتر ملي‌پوشان در مسابقات جهاني عناوين نهمي و دهمي را به همراه دارد اما بايد خيلي ساده‌لوحانه باشد که فکر کنند تيم کوروش باقري مي‌خواهد با چنين رکوردهايي به مسابقات جهاني اعزام ‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها