کد خبر: ۱۴۵۱۹۷
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۱۱ تير ۱۳۹۲
دولت آلبانی تبارها در کوزوو، برای اتباع 87 کشور جهان، از جمله روسیه، چین، هند و کوبا، رژیم روادیدی برقرار کرد که به گفته وزیر خارجه کوزوو، این اقدام برای مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی ضروری است.

به گزارش598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، اتباع 87 کشور جهان، از جمله روسیه و چین، از این به بعد برای ورود به خاک جمهوری کوزوو که در سال 2008 بطور یکجانبه خود را مستقل اعلام کرد، نیاز به روادید خواهند داشت.

"انور حاجی" وزیر امور خارجه دولت کوزوو با اعلام این خبر، یادآور شد که برقراری رژیم روادیدی برای کسانی که به کوزوو سفر می‌کنند، به ما کمک خواهد کرد تا از کوزوو در برابر پدیده قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی بطور موثرتر حافظت کنیم.

از این به بعد اتباع کشورهای اروپایی همچون روسیه، مولداوی، اوکراین، بلاروس و همچنین شهروندان کشورهای آسیایی، آمریکایی و آفریقایی نظیر چین، هند، ایران، اندونزی، پاکستان، قزاقستان، مصر و کوبا، برای وارد شدن به خاک کوزوو نیاز به روادید دارند. ضمن اینکه اتباع کشورهای اروپایی با دارا بودن گذرنامه شین گن، می‌توانند برای مدت 15 روز بدون داشتن روادید در خاک کوزوو تردد داشته باشند.

آلبانی تبارهای کوزوو در سال 2008 بطور یک‌جانبه و با حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اعلام استقلال کرده و خود را از جمهوری صربستان جدا ساخت. تاکنون ده‌ها کشور جهان، شامل اکثر کشورهای اروپایی، جهان عرب، آمریکا، استرالیا و زلاند نو، استقلال کوزوو را به رسمیت شناخته اند. صربستان، روسیه، چین و اسپانیا از جمله کشورهایی هستند که استقلال کوزوو را قبول ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها