کد خبر: ۱۴۴۶۴۲
زمان انتشار: ۱۹:۴۲     ۰۹ تير ۱۳۹۲
بت کلیا با تاسف و اظهار تاثر از جنایات اخیر گفت: بنده به عنوان یک مسیحی آشوری اجازه ندارم دیگران را نفرین کنم، اما این اتفاقات و این فجایع دردآور انسان را به این وادار می کند که تکفیری ها را نفرین کنم و آنها را به خدا واگذار کنم/ روبرت بیگلریان گفت: با فضایی که در سوریه جریان دارد تمامی این فجایع محکوم است فرقی ندارد کسانی که قربانی می شوند مسلمان باشند یا مسیحی.
بی باک: شورشیان تکفیری بی رحمانه و به طرز فاجعه آمیزی مردم بی گناه سوریه را به کام مرگ می کشانند. روز گذشته ويدئويي تکان‌دهنده در اينترنت منتشر شده است که در آن شورشيان تکفيري سوريه را در حال بريدن سر دو مسيحي از جمله يک کشيش در شهر حمص نشان مي‌دهد.
 
یوناتن بت کلیا نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اقدام فجیع  در گفتگو با بی باک اظهار داشت: آشوریان مسیحی در ایران وارث عهدنامه ای هستیم از امام علی (ع) اولین امام رهبر شیعیان جهان که اصل این عهدنامه خوشبختانه در موزه چهل ستون اصفهان نگهداری می شود، در این عهدنامه طرح شده است که مسیحیان در بلاد اسلامی با چه آزادی و احترامی زندگی کنند.
 
نماینده مسیحیان آشوری ایران در مجلس در ادامه افزود: خوشبختانه ما در کشورمان ادیان توحیدی را می بینیم که با صلح، صفا و صمیمیت در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، ای کاش دنیا و مدعیان دموکراسی و حقوق بشر جهانی از ایران الگو می گرفتند که زندگی در کنار هم چقدر شیرین است و مردم در کنار هم با صلح صفا زندگی کنند.

وی با اظهار تاسف از جنایات تکفیری ها و وهابیون بیان داشت: گروه های سلفی امروزه فجایع زیادی را به بار می آورند و سردمداران استکبار که خود را مسیحی می نامند و مدعی دموکراسی و حقوق بشر هستند به این گروه های تکفیری کمک می کنند تا این فجایع را به بار بیاورند و نمی دانند که در آینده فجایع گروه های تکفیری گریبان گیر خودشان خواهد شد .

نماینده مسیحیان آشوری ایران تصریح کرد: این مدعیان دموکراسی وهابیون را از کشورهای مختلف جمع کردند و به عنوان مزدور به سوریه فرستادند تا سوریه را به خاک و خون بکشند، دیروز شیعیان را قتل عام کردند امروز مسیحیان را سر بریدند و فردا که به کشورهای خود برگشتند انشاالله سران و رهبران خود و مسئولین کشورهایی را که این فجایع را به بار آوردند را به درک واصل کنند تا بدانند که چقدر کارهایی که به دستور آن ها انجام شد درد آور است و ای کاش برای خود آنها هم اتفاق بیافتد.

بت کلیا با تاسف و اظهار تاثر از جنایات اخیر گفت: بنده به عنوان یک مسیحی آشوری اجازه ندارم دیگران را نفرین کنم، اما این اتفاقات و این فجایع دردآور انسان را به این وادار می کند که تکفیری ها را نفرین کنم و آنها را به خدا واگذار کنم.

وی تاکید کرد: این اتفاقات یک ننگ است سال ها قبل مدعیان آزادی و حقوق بشر در عراق جنایات زیادی به بار آوردند، در عراق در کلیسا بمب گذاری کردند کلیسایی که در آن مراسم عقد و ازدواج در حال برگزاری بود، چندین کشیش را به قتل رساندند، مردم را به خاک و خون کشیدند و قتل عام کردند امروز هم در سوریه و فردا هم معلوم  نیست کجا .

نماینده مسیحیان آشوری ایران  خاطر نشان کرد: به عنوان نماینده آشوریان مسیحی کشورمان این جنایات و اقدامات گروه های تکفیری و سلفیان را محکوم می کنم این حرکت ها همین طور نمی ماند و انشالله گریبان گیر همه آن هایی شود که سعی دارند همه دنیا را به آشوب بکشانند شود.

بار دیگر تاکید می کنم ای کاش و ای کاش وای کاش دنیا الگو بگیرد از ایران و نظام جمهوری اسلامی که چقدر زیبا  همه مردم در کنار هم زندگی می کنند امام خمینی(رحمت الله علیه) 34سال پیش وقتی در نوفل نوشاتو فرمودند مسیحیان برادران ما هستند ، دنیا بداند ایران هم انقلاب کرد یک قطره خون از هیچ مسیحی ،زرتشتی و کلیمی  در این مملکت ریخته نشد.

وی در ادامه افزود: در ایران مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان به اتفاق برادران مسلمان شیعه و سنی خودشان از این آب و خاک در جبهه ها نبرد حق علیه باطل دفاع کردند و برای حفظ حیثیت و نظام و مملکت و برای نگهداری از شرف و ناموس خود، خونشان با هم آمیخته شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سلفیان باید بفهمند که دنیا، دنیای صلح است و هیچ یک از پیامبران برای جنگ و خونریزی و تکفیر دیگران نیامدند بلکه برای برای احترام و تکریم بشریت مبعوث شدند.

بت کلیا در پایان افزود: به زودی بیانه ای برای محکومیت این جنایت صادر خواهیم کرد.

همچنین روبرت بیگلریان نماینده مسیحیان ارمنی جنوب ایران در واکنش به این اقدام وحشیانه گروه های تکفیری در سوریه در گفتگو با بی باک بیان داشت: با فضایی که در سوریه جریان دارد تمامی این فجایع محکوم است فرقی ندارد کسانی که قربانی می شوند مسلمان باشند یا مسیحی ،مسلم است که گذشته از دیدگاه های انحرافی و افراطی که گروه های سلفی دارند هدف دیگرشان این است که منطقه را متشنج کنند و کشورهای مختلف را درگیر این نوع مسائل و فشار بر دولت سوریه را بیشتر کند.

بیگلریان تصریح کرد: همه ما چه در جوامع مسیحی و چه جوامع مسلمان و دست اندرکاران مذهبی و سیاسی  باید هوشیار باشند و چنین اقدامات شنیعی را به هر صورتی که باشد همواره محکوم بوده و محکوم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با مشورت نمایندگان مسیحی مجلس حتما واکنش لازم را انجام خواهیم داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها