کد خبر: ۱۴۴۵۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۹ تير ۱۳۹۲
مهاجم جديد پرسپوليس گفت: «من به هواداران پرسپوليس قول مي‌دهم پيام ديگري مي‌بينند و اين پيام از پرسپوليس به تركيب تيم ملي مي‌رسد.»

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشي؛ پيام صادقيان، دايي را از دلايل انتخاب پرسپوليس مي‌داند و مي‌گويد به خاطر دايي حرفي از پول به ميان نياورده. انتقال رسمي به پرسپوليس كه امروز رخ داد بهانه‌اي شد براي مصاحبه با مهاجمي كه مورد علاقه دايي است و يكي از بازيكنان كليدي‌اش براي فصل پيش رو.


* داستان قراردادت با ذوب چه شد؟
- كدام قرارداد؟


* همان كه ذوبي‌ها مي‌گفتند به خاطرش نمي‌تواني به پرسپوليس بروي و بايد اصفهان بماني...
- آن بحث درست نبود و خيلي زود هم تمام شد. اگر آزاد نبودم كه نمي‌توانستم با پرسپوليس قرارداد ببندم.


* ذهنيت تو از پرسپوليس چيست؟ فكر مي‌كني پيام صادفيان بتواند در پرسپوليس پيشرفت كند؟
- من برنامه بلندمدت دارم و براي پيشرفت آمدم پرسپوليس. ضمن اينكه علي آقا هم يك مربي است كه به جوان‌ها اعتقاد خاصي دارد. ببينيد در چند سال اخير دايي چند جوان را رو كرده و به سطح اول فوتبال ايران رسانده.


* ولي قرار نيست چون دايي اعتقاد خاصي به جوان‌ها دارد اين جوان‌ها ديگر تمرين نكنند و همه‌اش مطمئن باشند كه چون دايي مربي است فيكس بازي مي‌كنند...
- اين را قبول دارم اما من فقط گفتم كه دايي به جوان‌ها خيلي اعتقاد دارد. درست بر عكس خيلي از مربيان كه فقط دوست دارند از بازيكنان باتجربه استفاده كنند. دايي ترسو نيست كه بگويد چون اينجا پرسپوليس است از بازيكنان جوان استفاده نكنم. او شهرام و بهرام نمي‌شناسد. هر كس كه خوب باشد با نظر دايي مي‌رود داخل زمين و هر كس كه بد باشد بيرون مي‌نشيند. اين قانون فوتبال است كه دايي آن را به خوبي اجرا مي‌كند.


* اين وسط كسي از دوستانت نگفت نرو پرسپوليس چون جواني و امكان دارد موفق نشوي؟
- خيلي‌ها به من گفتند پرسپوليس نرو، خراب مي‌شوي. من به آنها گفتم اگر در همين ذوب‌آهن هم بد كاركنم بايد بيرون بنشينم. بازي يك بازيكن و خراب شدن يا نشدنش دست خودش است. البته در پرسپوليس شرايط كمي سخت‌تر است. آن هم به اين دليل كه يك تيم محبوب است و هواداران بسياري دارد. من به هواداران پرسپوليس قول مي‌دهم پيام ديگري مي‌بينند و اين پيام از پرسپوليس به تركيب تيم ملي مي‌رسد.


* چقدر با اطمينان اين حرف‌ها را مي‌زني؟
- چون خيالم راحت است در تيمي بازي مي‌كنم كه مربي‌اش به بازي‌ام اعتقاد دارد و هواداران هم از من حمايت مي‌كنند.


* اگر جاي علي دايي يك مربي ديگر در پرسپوليس حضور داشت باز هم اين حرف‌ها را مي‌زدي؟
- اگر يادتان باشد من يك بار با پرسپوليسي‌ها مذاكره كردم اما گفتم كه به توافق نرسيدم. 2، 3 روز بعد وقتي با علي دايي صحبت كردم ديگر حرفي از پول نزدم. بحث مالي را كنار گذاشتم و فقط خواستم قرارداد ببندم كه بروم پيش دايي و با او كار كنم.


* يعني بعد از صحبت با علي دايي ديگر حرفي از مبلغ قرارداد نزدي؟
- باور كنيد با رقمي خيلي پايين‌تر از توافق قبلي به پرسپوليس آمدم و اين هم فقط به خاطر دايي بود.


* پس علي دايي بيشترين نقش را در پرسپوليسي شدنت داشته؟
- دقيقا. ولي نه خداي ناكرده بگوييد حالا كه آمدي پرسپوليس فيكس هستي. من و دايي همزبان هستيم و با هم صحبت كرديم، آن هم صحبت مفصل. حرف منطقي زديم به هم و در آخر هم من قانع شدم كه به پرسپوليس بيايم. اين يك افتخار بزرگ است كه هم در پرسپوليس هستم و هم مي‌توانم با علي دايي كار كنم.


* انگار كار كردن با دايي را خيلي دوست داري؟
- تا الان فكر مي‌كردم فرهاد كاظمي خيلي خاكي است اما حالا فهميدم كه علي آقاي دايي هم خيلي خيلي خاكي است. با بچه‌ها راحت حرف مي‌زند و همه را به يك چشم نگاه مي‌كند.


* تو در پرسپوليس جانشين كريم انصاري‌فرد شده‌اي؟
- وا... من هافبك نفوذي هستم و كريم فوروارد نوك. علي آقا مي‌داند من چند پست بازي مي‌كنم. مثلا چپ، راست و هافبك نفوذي. در ذوب‌آهن و زمان فرهاد كاظمي من يكي از 2 فوروارد بودم اما كنده مي‌شدم و مي‌آمدم عقب تا از هافبك‌هاي دفاعي توپ بگيرم. اين براي من يك پوئن مثبت است و اميدوارم در پرسپوليس هم به كارم بيايد.


* اما نگفتي آيا جايگزين كريم هستي يا نه؟
- من دوست ندارم به من بگويند جانشين كريم هستي. كريم هم خوب بوده و خيلي زحمت كشيده اما پارسال شرايط طوري نبوده كه او خيلي موفق باشد. كريم در سن و سال كم آقاي گل ليگ شده و اين طبيعي است كه يك سال هم فوتبال آدم نمي‌گيرد. انصاري فرد را خيلي دوست دارم اما واقعا نمي‌دانم الان كجاست و چه كار مي‌كند. اميدوارم هر جا هست موفق باشد.


* حالا كه بازيكن پرسپوليس هستي به نظرت دايي تيم خوبي بسته يا نه؟
- امسال تيمي داريم فوق‌العاده. پرسپوليس تلفيقي شده از بازيكنان باتجربه جا افتاده و بازيكنان جوان باتجربه. ما جوان‌هايي داريم كه هر كدامشان پارسال در تيم‌هاي خود آقايي مي‌كردند. همه جمع شده‌ايم در يك تيم و بايد دست به دست هم بدهيم براي موفقيت پرسپوليس.


* در پرسپوليس شماره چند مي‌پوشي؟
- فرقي نمي‌كند. هنوز تصميمي نگرفته‌ام.


* در ذوب‌آهن شماره 9 مي‌پوشيدي. امكان دارد اينجا هم 9 بپوشي؟
- هر شماره‌اي دادند مي‌پوشم. شماره مهم نيست و به نظرم خود بازيكن بازي مي‌كند نه شماره‌اش.


* قبول داري زياد دريبل مي‌زني و اين موضوع مي‌تواند در پرسپوليس كه پرطرفدار است براي تو گران تمام شود؟
- به نظر خودم يك بازيكن تكنيكي هستم. هنرم دريبل زدن است اما در جاهاي مفيد. به قول معروف جايي كه نياز هست دريبل مي‌زنم و 90 درصد دريبل‌هايم مثمر ثمر بوده. يا پاس گل داده‌ام يا گل زده‌ام. سال گذشته 11 پاس گل دادم و ليگ دوازدهم هم 15 پاس گل. بازيكن خودخواهي نيستم و اميدوارم روند پاس گل‌هايم در پرسپوليس هم ادامه داشته باشد.


* داستان اختلاف تو با ياوري به كجا رسيد؟
- تمام شد و رفت. باز هم مي‌گويم ياوري هر چه مي‌خواهد بگويد. او بزرگتر من است و موسفيد فوتبال مملكتم. من جرات نمي‌كنم حرفي بزنم يا جوابش را بدهم ولي در شأن ياوري نيست به جاي حمايت از يك بازيكن جوان، او را در مطبوعات بجود. من از او دلخور نيستم و اميدوارم در ادامه راه مربيگري‌اش موفق باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها