کد خبر: ۱۴۴۳۲۹
زمان انتشار: ۲۱:۰۰     ۰۸ تير ۱۳۹۲
فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق در پایان ماموریت خود با تاکید بر اینکه خشونت و درگیری‌های فرقه‌ای دراین کشور هم‌چنان افزایش خواهد یافت، وضع عراق را به شدت نگران کننده خواند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری دویچه وله، مارتین کوبلر، سیاستمدار آلمانی و فرستاده ویژه سازمان ملل در عراق، در پایان ماموریت دوساله‌اش از وخامت وضع عراق گزارش داد.

وی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت که به شدت نگران بالا گرفتن فرقه‌گرایی و خشونت در عراق است که هرگونه تحرک و فعالیتی را در این کشور ناممکن کرده است.

به گفته کوبلر هیچ گفتگویی میان دو طرف متقابل وجود ندارد. وی این وضعیت را "یک فاجعه" خواند.

فرستاده ویژه سازمان ملل تنها نسبت به دو مورد ابراز خشنودی کرد: پرداخت غرامت جنگی توسط عراق به کویت که موجب بهبود نسبی مناسبات دو کشور شده است و انجام انتخابات عراق که وی آن را در برخی نقاط "آزاد و عادلانه" ارزیابی کرد.

دو دهه پس از پایان جنگ، عراق آخرین بخش غرامت خود را نیز به کویت پرداخت کرد. این غرامت معادل ۴۱،۲ میلیارد دلار بود. عراق تاکنون هیچ غرامتی بابت شروع جنگ با ایران پرداخت نکرده است.

مارتین کوبلر از انجام نشدن اصلاحاتی انتقاد کرد که به شدت برای عراق و پایان درگیری خشونت‌های قومی و مذهبی این کشور ضروری‌ هستند، اما نیمه‌تمام مانده‌اند، از جمله اصلاح قانون احزاب و قوانین مربوط به بازار نفت و گاز و ساختارهای فدرالی در این کشور.

کوبلر گفت که عراق با داشتن همسایگانی مانند سوریه راه دشواری در پیش دارد. وی در عین حال تاکید کرد که "بیشتر مشکلات را خود عراقی‌ها ایجاد کرده‌اند".

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها