کد خبر: ۱۴۴۳۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۴۸     ۰۸ تير ۱۳۹۲
بحرین امروز (شنبه) میزبان بیست‌و سومین نشست وزیران خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپاست.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری لبنان فایلز، منابع خبری گزارش دادند که این نشست گامی مهم در راستای گسترش درک متقابل و تحکیم روابط استراتژیک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپاست.

این نشست به ریاست خالد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین و با حضور کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا و همچنین وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا برگزار می‌شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس دارای نقاط مشترک در خصوص مسائلی همچون بحران سوریه، لزوم دستیابی به راه‌حل‌ سیاسی برای آن، احیای روند صلح در خاورمیانه و در خصوص یمن و مسائل دیگر هستند.

خبرگزاری کویت به نقل از یک دیپلمات اروپایی که خواست اسمش فاش شود، گزارش داد: ما امیدواریم مسائل مهم از جمله سوریه، ‌ایران، عراق، یمن و شاخ آفریقا به صورت شفاف و با صراحت مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

این نشست امروز به دنبال نشست‌های پی در پی وزرا طی 23 سال برگزار می‌شود.

رابطه میان دو طرف از ژوئن 1988 آغاز شد زمانی که شورای همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس نهمین نشست سران خود را در منامه برگزار کرد معاهده‌ای میان کشورهای این شورا با اتحادیه اروپا منعقد شد.

برنامه همکاری مشترک میان اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در سال 2010 در لوکزامبورگ تصویب شد و در سال جاری میلادی پایان می‌یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها