کد خبر: ۱۴۳۶۰۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۱     ۰۵ تير ۱۳۹۲
معترضان نظام حاکم در مصر، مقر حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین در شهر الابراهیمیه از توابع استان الشرقیه را به آتش کشیدند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، معترضان مصری با آتش زدن مقر حزب آزادی و عدالت در شهر الابراهیمیه به سمت ساختمان آن کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند که باعث آتش‌سوزی در ساختمان شد.

بر اساس این گزارش معترضان مصری همچنین «عبدالرحمن البر» عضو دفتر ارشاد جماعت اخوان‌المسلمین و همراهان وی را در مقابل مسجد النصر محاصره کرده بودند که باعث درگیری بین آنها با نیروهای امنیت مرکزی شد و نیروهای امنیتی توانستد پس از شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان، محاصره شدگان را نجات دهند.

بر پایه این گزارش نوعی خفقان و دودستگی بین دو گروه در استان‌های مصر مشاهده می‌شود؛ گروه نخست از گروه‌های اسلامی حامی «محمد مرسی» و جماعت اخوان‌المسلمین بوده و خواهان احترام به مشروعیت مرسی به عنوان رئیس جمهور مصر هستند و گروه دوم نیز معارضین خواهان براندازی نظام مصر و برکناری مرسی از قدرت هستند.

این در حالی است که جنبش تمرد(شورش) طی فراخوانی از مردم مصر خواسته است تا روز 30 ژوئن(9 تیر) همزمان با نخستین سالروز ریاست جمهوری «محمد مرسی» تظاهرات گسترده برگزار کرده و برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را خواستار شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها