کد خبر: ۱۴۳۵۶۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۰     ۰۵ تير ۱۳۹۲
صحبت های کاپیتان تیم ملی پس از جلسه با مدیرعامل استقلال برخلاف ظاهر طوفانی اش نشان داد که تنش میان وی و سرمربی رو به بهبود است.

جام ورزشی؛ مصاحبه کمی تند جواد نکونام با خبرنگاران پس از جلسه بسیار مفید و بسیار شادابش با علی فتح الله زاده چندان قابل انتظار نبود با این همه باز کردن معادلات ویژه استقلال در این روزها شاید کمی کمک کند تا بتوان جای آنچه بر زبان آمده مطالب بین خطوط و بر زبان نیامده را درک کرد.

 

آنچه در مصاحبه جواد نکونام بر زبان آمد یک پیغام مستقیم بود برای امیر قلعه نویی. پیامی که از آماده بودن نکونام برای مذاکره رودررو خبر می داد. مذاکره ای دو نیمه ای بین دو نیروی متخاصم به داوری مدیر عامل باشگاه.

 

1. جلسه ای که در ساختمان لارستان برگزار شد برای استقلال بزرگترین قدم برای تمدید قرارداد با جواد نکونام بود. نکونام، مشکلات فصل قبل از جمله مسائل حل نشده مالی را مطرح کرد و به قول یکی از حاضران جلسه، فتح الله زاده به سادگی پرونده این مشکلات را بست. حالا این بستن به صورت پرداخت نقدی بوده یا چک بانکی معلوم نیست. پایان جلسه با خنده های دوستانه و دست دادن های مردانه ای بود که خیال فتح الله زاده را از بابت حفظ شماره 6 در تیم کاملا راحت کرد.

 

بیرون ساختمان اما اتفاق دیگری افتاد. جواد نکونام پس از برطرف کردن مسائل فصل قبل و پیش از آغاز مذاکرات برای فصل جدید ابتدا باید تکلیف برخی پرونده های همچنان بازمانده از فصل گذشته را می بست. پرونده هایی که به صورت مستقیم مربوط می شد به او به عنوان کاپیتان تیم ملی و امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی استقلال. از یک طرف برخی حرف اینور و آنور کردن یکی از اطرافیان امیر قلعه نویی باعث ایجاد یک ذهنیت دو طرفه منفی بین این دو نفر شده بود و از دیگر سو بروز برخی اختلافات بین رحمتی و نکونام نیز همزمان شده بود با این سوءتفاهمات دونفره. حالا ذهنیت های ایجاد شده در بین نفرات اینگونه بود که جواد نکونام مدافع کارلوس کی روش است و رحمتی مدافع امیر قلعه نویی و هر کدام از این دو بازیکن برای حضور مربی محبوب خود در تیم ملی تلاش می کنند.

 

از یک سو بی رقیب بودن امیر قلعه نویی در دریافت عنوان تنها آلترناتیو کی روش بودن و از دیگر سو حمله برخی جریانات رسانه ای هم به کی روش و هم به قلعه نویی، حاصل فضای پر از سوءتفاهمی بود که با هر حرکت و هر حرف طرفین پیچیده تر می شد. جرقه این اختلاف نظرها به زمانی بر می گشت که تیم ملی در اوضاع متزلزلی قرار داشت و پس از باخت به ازبکستان فضای سوءتفاهم به شکل فزاینده ای افزایش یافته بود.

 

2. به این دست تضاد منافع طرفین بر سر قضیه تیم ملی، اضافه کنید برخی از سوءتفاهمات رقم خورده در استقلال از جمله همان لفظ اگر می خواهی پولت را بگیری باید آدم فلانی باشی. در شرایطی که جواد نکونام به عنوان کاپیتان و نزدیک ترین بازیکن به کارلوس کی روش باید ذهنیت سرمربی تیم ملی نسبت به شایعات رسانه ای که امیر قلعه نویی را به عنوان جانشین مسلم وی خطاب می کردند برطرف می نمود، بیان کردن چنین جملاتی اعتماد بین نکونام و امیر قلعه را کاهش می داد. یادتان باشد تیم ملی  هنوز به جام جهانی نرفته بود، باخت به لبنان و ازبکستان توانایی های کی روش را زیر سوال می برد و همزمان حملات رسانه ای سنگین طرفین فضای سنگین سوءتفاهم را افزایش می داد.

 

3. جواد نکونام در مصاحبه اش با با خبرنگاران، روی مواردی تاکید کرد که مهمترین آن حفظ استقلالش به عنوان کاپیتان تیم ملی و نرفتن زیر پرچم امیر قلعه نویی است. نکونام با تاکید بر اینکه به باشگاه - بخوانید فتح الله زاده - تعهد دارد، قبل از مذاکره نهایی خود با امیر قلعه نویی به او پیغام داد که در جلسه مشترک تنها شنونده نیست و اتفاقا حرف های زیادی برای گفتن دارد. جواد که می داند یک سال برای درخشش در جام جهانی وقت دارد می خواهد پس از مذاکره نهایی با امیر قلعه نویی آرامش این یک سال را تضمین کند. نکونام علاوه بر همه این حرف ها گلایه هایی از بعضی مسائل دارد که در جلسه با امیر مطرح خواهد شد.

 

4. پیغام جواد اتفاقا بر خلاف ظاهر کمی تند مصاحبه جنگ نیست که صلح است. منافع استراتژیک این دو نفر چه در کوتاه مدت برای قهرمانی آسیا و چه در بلند مدت برای سرمربیگری امیر قلعه نویی در تیم ملی بعد از کی روش در گروی همکاری و حسن نظر این دو نفر است. فقط می ماند کوبیدن میخ ها روی دیوار و تحت تاثیر قرار دادن یکدیگر که جواد نکونام با استادی فراوان این کار را انجام داد.

 

حالا می ماند پاسخ امیر... جواد پیغامش را مستقیما داد: "در جلسه منتظرت هستم"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها