کد خبر: ۱۴۳۵۵۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۰۵ تير ۱۳۹۲
یک روزنامه روسی به نقل از منابعی در وزارت دفاع روسیه از خروج تمام پرسنل نظامی روسیه از سوریه خبر داده است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه با استناد به خبر منتشر شده امروز چهارشنبه در روزنامه روسی «ودوموستی» نوشت که همزمان با تشدید تهدیدهای امنیتی در سوریه، مسکو تمام پرسنل نظامی خود را از این کشور خارج کرده و مرکز استراتژیک نیروی دریایی خود در بندر «طرطوس» را همچنان بدون تغییر در سوریه باقی گذاشته است.

روزنامه ودوموستی به نقل از منابع ناآگاه در وزارت دفاع روسیه نوشت که هیچ پرسنل نظامی و یا غیر نظامی از وزارت دفاع روسیه در شرایط فعلی در سوریه وجود ندارد.

این منابع ناشناس همچنین اعلام کردند که تصمیم مربوط به خارج کردن این پرسنل نظامی از سوریه با هدف محدود کردن خطراتی که در بحبوحه جنگ داخلی در سوریه متوجه روسی هاست و از طرف دیگر به منظور کاهش تهدید آسیب های سیاسی که می تواند در پی کشته شدن روسی ها در سوریه اتفاق بیفتد، اتخاد شده است.

در این خبر آمده است که «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز روز جمعه گذشته تخلیه کارکنان نظامی این کشور از سوریه را در مصاحبه با روزنامه عربی زبان «الحیات» که در لندن منتشر می شود، تائید و اعلام کرده است که: امروزه وزارت دفاع سوریه هیچ فردی (نیرویی) در سوریه ندارد.

معاون وزیر امور روسیه همچنین گفته است: در طرطوس نیز ما هیچگاه در وهله اول پایگاه نداشتیم. این یک تاسیسات فناوری برای حفظ و نگهداری از کشتی هایی است که در دریای مدیترانه به حرکت در می آیند.

گفته می شود که در طول ماه های اخیر تعداد کارکنان این مرکز استراتژیک نیروی دریایی روسیه در طرطوس که در سال 1971 میلادی و در پی توافق میان دمشق و مسکو برقرار شد، تنها شامل چند نفر از پرسنل وزارت دفاع روسیه بوده است.

روسیه همواره تاکید داشته است که این مرکز پایگاه خوانده نشود و صرفا مکانی برای عرضه فناوری های نظامی به نیروی دریایی روسیه تلقی شود.

روزنامه روسی ودوموستی در ادامه گزارش خود آورده است که تصمیم حذف پرسنل وزارت دفاع روسیه شامل کارشناسان فنی که توسط دولت سوریه به منظور کمک به آموزش ارتش دمشق جهت استفاده از تسلیحات روسی استخدام شده اند، نشده است.

این خبر بعد از آن گزارش می شود که خبرگزاری «ایتارتاس» نیز از خروج 130 تبعه روسی از سوریه خبر داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها