کد خبر: ۱۴۳۳۴۹
زمان انتشار: ۲۱:۱۹     ۰۴ تير ۱۳۹۲
رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس با صدور پیامی درگذشت «حبیب‌الله معلمی» شاعر نوحه‌ها و مرثیه‌های حماسی دوران دفاع مقدس را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل جلیلی رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان طی پیامی درگذشت «حبیب‌الله معلمی» شاعر نوحه‌ها و مرثیه‌های حماسی سال‌های دفاع مقدس را تسلیت گفت.

در این پیام با تسلیت درگذشت مرحوم معلمی آمده است: مرحوم حاج حبیب‌الله معلمی متولد و پرورش یافته خطه قهرمان خوزستان سرزمین دلاورمردی‌ها، پایداری‌ها و حماسه و خون بودند که خاطره سروده‌ها و نوحه‌های ایشان که توسط حاج صادق آهنگران قرائت می‌شد، در جان و روح ملت بزرگ ایران همواره زنده و جاوید است.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: ملت بزرگوار ایران به یاد دارند حاج حبیب‌الله معلمی یکی از اولین سروده‌های حماسی خود را با مطلع "ای شهیدان به خون غلتان خوزستان درود"، در حضور حضرت امام قرائت کرد که در آن به نقش ممتاز و برجسته مردم خطّه خوزستان اشاره داشت که بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز در فرازی فرمودند "خوزستان دین خویش را به اسلام ادا کرد".

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس در فراز پایانی پیام خود با تأکید بر اینکه از مرحوم معلمی نوحه‌ها و سروده‌های فراوانی به جای مانده است که زینت‌بخش تاریخ حماسه دفاع مقدس مردم قهرمان ایران خواهد بود، برای روح بلند آن فقید سعید رحمت و مغفرت و برای بازماندگانش صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسألت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها