کد خبر: ۱۴۳۲۸۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۱     ۰۴ تير ۱۳۹۲
رئیس حزب الاتحاد و وزیر دفاع سابق لبنان با اشاره به حمله اخیر افراد مسلح به نیروهای ارتش لبنان، آن را تحت تاثیر بیگانگان دانست.

رئیس حزب الاتحاد و وزیر دفاع سابق لبنان عبدالرحیم مراد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت اظهار داشت: حمله دو روز گذشته افراد مسلح به مراکز نیروهای ارتش لبنان ناشی از دیکته های بیگانگان بود.

وی تصریح کرد: این نخستین بار نیست که ارتش لبنان مورد حمله قرار می گیرد اما  این بار حملات شدت بیشتری پیدا کرده بود.

این وزیر سابق لبنانی افزود: چه بسا حمله مزبور در اثر دیکته های خارجی به احمد الاسیر و در پی  نشست دوحه صورت گرفته  و هدف از آن تجاوز به ارتش لبنان به عنوان سوپاپ اطمینان و ضامن وحدت کشور است تا به این ترتیب او را سرگرم و خسته کند.

وی یادآور شد که جریان 14 مارس و نمایندگان شهر صیدا از جمله فواد سنیوره و بهیه حریری  در تلاش برای توجیه حمله به ارتش برآمدند؛ گویی از محکوم کردن آن نیز شرم داشته و با نوعی ملاحظه کاری و احتیاط آن را محکوم کردند که البته این رویکرد توهین به عقل و منطق مردم است.

عبدالرحیم مراد اظهار داشت: جریان  14مارس با نوعی فریبکاری با مردم برخورد می کند به ویژه اینکه انتظار می رفت به طور کامل این حمله را محکوم می کرد نه فقط به خاطر رفع مسئولیت.

وی با اشاره به اینکه با وزیر دفاع و مسئولان ذیربط تماس گرفته است، تصریح کرد: مسئولان مزبور تاکید کردند که ارتش این بار می تواند این موضوع را نهایی کرده و از تکرار آن جلوگیری کند.

مراد ابراز امیدواری کرد که اردوگاهها ی صیدا از اوضاع جاری در این شهر در امان بمانند زیرا به نفع آنان نیست که در این موضوع دخالت کنند و در این صورت هرج و مرج و نارضایتی مردمی را رقم خواهند زد.

این در حالی است که مراکز ارتش در صیدا، دو روز پیش هدف حمله افراد مسلح قرار گرفت. در این حمله نیروهای وابسته به شیخ احمد الاسیر روحانی سلفی و مخالف دولت سوریه به نیروهای امنیتی لبنان حمله کرده و تعدادی از آنان را به قتل رساندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها