کد خبر: ۱۴۳۲۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۳     ۰۴ تير ۱۳۹۲
یک شهروند مغربی بیکار اهل منطقه مکناس در مرکز این کشور در اعتراض به عدم رسیدگی شهرداری به وضعیت اقتصادی وی اقدام به خودسوزی کرد و جان سپرد.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک شهروند مغربی اهل منطقه مکناس در مرکز این کشور که در اعتراض به مخالفت مقامات برای دادن یک گواهی به وی اقدام به خودسوزی کرده بود درگذشت.

الحبیب بنکروم نماینده انجمن حقوق بشر مغرب با تایید این خبر گفت: عبدالقادر العطاوی پدر پنج فرزند یک خانواده با ریختن بنزین به روی بدنش در مقابل ساختمان شهرداری شهر سبع عیون در 15 کیلومتری جنوب شرق مکناس اقدام به خودسوزی کرد.

یک منبع امنیتی مغرب تاکید کرد که مقامات محلی اعلام کردند که این مرد یک گواهی تولد فرزند جدیدش را درخواست کرده بود تا برایش کارت ملی صادر کند اما از آنجایی که فرزند جدید متولد منطقه ورزازات بوده شهرداری سبع عیون این درخواست را رد کرده بود.

یک مسئول انجمن حقوق بشر مغرب گفت: این فرد بیکار بوده و خواستار دریافت یک گواهی برای معاف شدن از پرداخت هزینه بیمارستانی شده بود که همسرش در آنجا زایمان کرده بود.

طی چند سال اخیر شمار زیادی از شهروندان مغربی در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و یا اجتماعی در این کشور اقدام به خودسوزی کردند.

یک دوره گرد سبزی فروش نیز ماه گذشته در شهر مراکش در جنوب مغرب در اعتراض به توقیف گاری و اجناس خود از سوی شهرداری بر اثر خودسوزی جان باخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها