کد خبر: ۱۴۳۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۸ خرداد ۱۳۹۰
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه شرکت خودروسازی ساپیا برای نصب کیسه هوا بر روی خودروهای پراید فقط یک ماه دیگر فرصت دارد، گفت: روند خروج خودروهای ناایمن وانت نیسان، وانت پیکان و پژو روآ تا آخر سال دنبال می شود.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه شرکت خودروسازی ساپیا برای نصب کیسه هوا بر روی خودروهای پراید فقط یک ماه دیگر فرصت دارد، گفت: روند خروج خودروهای ناایمن وانت نیسان، وانت پیکان و پژو روآ تا آخر سال دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی در نشست خبری که صبح شنبه برگزار شد از شماره گذاری 291 هزار خودرو و 201 هزار موتورسیکلت خبر داد.

وی افزود: از این تعداد 6 هزار و 800 خودرو خارجی و بقیه تولید داخل بوده‌اند.

به گفته سردار مومنی بحث بخشودگی جریمه دیرکرد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی با تصویب مجلس شورای اسلامی و نیز شورای نگهبان از 19 خردادماه جاری آغاز شده و به مدت شش ماه تا 19 آذر امسال ادامه خواهد یافت که طی این مدت کلیه تخلفاتی که تا پایان سال 1389 رانندگان مرتکب شده‌اند شامل بخشودگی جریمه دیرکرد می‌شوند و این مدت حتی یک روز قابل تمدید نیست.

بنا بر اعلام رئیس پلیس راهور ناجا از ابتدای آغاز این طرح تا کنون بیش از یکصد هزار نفر به مراکز مربوطه مراجعه و شامل این بخشودگی شده‌اند.

سردار مومنی خاطرنشان ساخت: شهروندان برای اطلاع از میزان جریمه‌های خود و همچنین نمره‌های منفی اختصاص یافته می‌توانند با ارسال شماره 16 رقمی کارت خودرو و یا شماره گواهینامه به سامانه پیامک 30005151 از آخرین وضعیت تخلفات اطلاع یابند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه اینترنتی در آینده نزدیک برای اطلاع از تخلفات رانندگان خبر داد.

سردار مومنی ، اولویتهای پلیس راهور در سال 90 را الزامی شدن نصب کیسه هوا اعلام کرد و افزود: برای این کار همانند اجباری شدن نصب ترمز ضد قفل زمان بندی اجرایی را تعیین کرده‌ایم که به تدریج از ابتدای سال آغاز و هر ماه پیشرفت کار را رصد می‌کنیم تا پایان مهلت مقرر همه خودروها به این وسیله مجهز شده باشند. البته خودروی پراید تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نداده است که اگر تا ماه آینده روند نصب کیسه هوا در این خودرو آغاز نشود شماره گذاری آن مسدود خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر خروج خودروهای ناایمن وانت نیسان، وانت پیکان و پژو روآ تا آخر سال تصریح کرد: ما در این زمینه بسیار مصمم هستیم که خودرو ناایمن در کشور تولید نشود.

سردار مومنی با اعلام اینکه از آغاز اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی 125 نفر بالای 30 نمره منفی امتیاز گرفته‌اند خاطرنشان ساخت: گواهینامه این افراد توقیف شده و اگر در این مدت اقدام به رانندگی کنند همانند کسی که فاقد گواهینامه است برخورد می‌شود که برای بار اول دو ماه حبس و جریمه نقدی و برای بار دوم 6 ماه حبس و جریمه نقدی در قانون پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه سبقت غیرمجاز، عبور از محل ممنوع و انحراف به چپ را بیشترین تخلفات ثبت شده در این مدت عنوان کرد و افزود: همچنین 290 نفر به جرم استفاده از مواد مخدر و روانگردان 200 هزار تومان جریمه و 6 ماه گواهینامه آنها ضبط شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد افزایش مدت معاینه فنی خودروها در قانون جدید تصریح کرد: پلیس با این افزایش مدت مخالف بود ولی علیرغم مخالفت ما این مصوبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شد که متاسفانه نهادهای ذیربط در آن زمان هیچ کمکی به ما نکردند و حتی برخی از آنان از تصویب چنین مصوبه‌ای مطلع نشده اند که باید الان پاسخگو باشند.

وی همچنین قانون جدید را در کاهش تخلفات و تصادفات در مدت اجرا شده موثر دانست و بالاترین میزان سرعت ثبت شده را 220 کیلومتر برای یک خودروی خارجی در یکی از آزادراه‌ها عنوان کرد.

سردار مومنی در مورد خودروی فراز هم اعلام کرد که این خودرو همان خودروی هوو است که با ممنوعیت تردد روبرو می‌باشد ولی متاسفانه یا خودرو با نام جدید توانسته از سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد مجوز لازم را کسب کند ولی ما تا کنون به دلیل غیراستاندارد بودن آن از شماره گذاری آن خودداری کرده‌ایم و پرونده این خودرو در دستگاه قضائی مفتوح است و ما تابع رای قضائی خواهیم بود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: معتقدیم متولی استاندارد در کشور باید سازمانی مقتدر و مستقل باشد و در هیچ کشوری این گونه نیست که وارد کننده، تولید کننده، سازمان استاندارد از یک مجموعه باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها