کد خبر: ۱۴۲۸۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۰۳ تير ۱۳۹۲
امیر قطر امروز با تعدادی از اعضای خاندان پادشاهی که اهالی «حل و فصل» نامیده می‌شوند دیدار خواهد کرد و به نظر می‌رسد قدرت در یکی دو روز آینده به ولیعهد این کشور تحویل داده شود.
 به گزارش خبرگزاری فارس شبکه قطری «الجزیره»، به نقل از منابع نزدیک گزارش داد که «حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر امروز با اعضای خاندان پادشاهی که «اهالی حل و فصل» نامیده می‌شوند دیدار خواهد کرد.

این شبکه به جزئیات بیشتر این دیدار و خبر انتقال قدرت در قطر اشاره‌ای نکرد . این در حالی است که رسانه‌های عربی خبر دادند که شیخ حمد به زودی قدرت را به «شیخ تمیم بن حمد» ولیعهد 33 ساله‌اش تحویل خواهد داد.

به نظر می‌رسد با توجه به دیدار امیر قطر با خاندان پادشاهی انتقال قدرت در یکی دو روز آینده صورت گیرد، پیشتر نیز اخباری از انتقال قدرت تا پایان هفته جاری منتشر شده بود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های عربی، ممکن است شیخ تمیم برای مدتی به عنوان نخست وزیر جایگزین حمد بن جاسم شود و تا پایان سال 2013 به صورت تدرجی جانشین پدرش شود.

همچنین ممکن است که «احمد آل محمود» معاون فعلی نخست وزیر مسئولیت او را به عهده بگیرد و شیخ تمیم جانشین پدرش شود و به این ترتیب شیخ حمد پسر عموی امیر قطر که از سال 1992 نخست وزیر قطر بوده جایگاه خود را از دست داده و به بریتانیا و آمریکا تبعید خواهد شد.

امیر قطر در سال 1995 از فرصت سفر پدرش به اروپا استفاده کرده بود و در انقلابی سفید به قدرت رسید.

شیخ تمیم ولیعهد قطر در سال 1980 به دنیا آمده و فرزند «شیخه موزه» همسر سوم امیر قطر است و از دانشگاه نظامی پادشاهی «ساندهرست» بریتانیا فارغ التحصیل شده است.

شیخ تمیم در حال حاضر ریاست هیئت مدیره سازمان سرمایه گذاری و ریاست کمیته المپیک قطر را به عهده دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها