کد خبر: ۱۴۲۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۲۷ خرداد ۱۳۹۰
ستار هدايتخواه، نماينده مردم بويراحمد و دنا در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس به مسئله مهجور شدن جهاد اقتصادي اشاره كرد و گفت: متأسفانه به اعتقاد من،‌ با توجه به برخي حوادث پيش‌آمده، هم دولت و هم مجلس بحث جهاد اقتصادي را مورد غفلت قرار داده‌اند و جهاد اقتصادي هم‌اكنون نه‌تنها اولويت اول نيست بلكه در اولويت‌هاي دو يا سه هم قرار ندارد.

وي افزود: مجلس با وجود تأكيد رهبري مبني بر پرهيز از كارهاي سوري و شعاري در قبال جهاد اقتصادي؛ در اوايل امسال آمد و كميسيون جهاد اقتصادي را تشكيل داد اما اين كميته تاكنون اقدام خاصي را انجام نداده است.

هدايتخواه گفت: دولت نيز با مباحث حاشيه‌اي پيش‌آمده، عملاً از جهاد اقتصادي غفلت كرده و از سوي ديگر يك نوع سستي و در هم ريختگي در برخي از وزارتخانه‌هاي كشور از جمله وزارتخانه‌هاي مرتبط با بحث‌هاي اقتصادي مشاهده مي‌شود كه اين امر به طور طبيعي جديت خاص را از پيگيري امور مي‌گيرد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه طي ۳ ماه گذشته از آغاز امسال، تكاپوي جدي در بحث جهاد اقتصادي مشاهده نكرده‌ايم، گفت: معتقدم به اين مقوله بايد به عنوان يك جهاد با مباني اعتقادي و ديني نگريست زيرا جهاد يك مقوله اعتقادي است اما بايد گفت هنوز اين نگاه نسبت به جهاد اقتصادي ايجاد نشده است.

هدايتخواه در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اينكه طرز رفتار مسئولان در دولت و مجلس بر رفتار مردم نيز تأثير گذاشته است، گفت: وقتي مردم مي‌بينند كه جهاد اقتصادي فراموش شده و مورد اهتمام جدي قرار ندارد، آنها هم دلسرد مي‌شوند و اهتمام لازم را نسبت به اين مسئله نشان نمي‌دهند.

اين نماينده مجلس همچنين تصريح كرد: رسانه‌ها نيز در اين زمينه غفلت كرده‌اند و آنچنان كه بايد در زمينه يادآوري جهاد اقتصادي و محور بودن اين مسئله در فعاليت‌هاي رسانه‌اي، خوب عمل نكرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها