کد خبر: ۱۴۲۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۶ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش فارس، دفتر نيروهاي موسوم به 14 مارس با صدور بيانيه‌اي مخالفت خود را با دولت جديد نجيب ميقاتي اعلام كرده و آن را دولت سوريه وحزب‌الله ناميده است.

در اين بيانيه نيروهاي 14 مارس خود را جزو مخالفان دوت ناميدند تا بنا به ادعاي خود از موسسات دولتي مختلف نظير نظامي، اجتماعي و اقتصادي و غيره محافظت كنند تا به موسسات وابسته به حزب‌الله لبنان تبديل نشود.

14 مارس در اين بيانيه تند خود كه ناشي از خشم سران اين جريان از تشكيل دولت در لبنان است، مدعي شد كه تشكيل دولت نيز مانند سقوط دولت گذشته تصميمي بود كه سوريه براي لبنان گرفته است و اين دولت كاملا بر خلاف رويكرد كنوني عربي در حركت به سوي آزادي و دموكراسي قرار دارد.

جريان اكثريت سابق در لبنان كه با ناخرسندي از تغيير موازنه قدرت سياسي در اين كشور مانع از تشكيل دموكراتيك دولت ميشد و بارها شركت در اين روند سياسي را رد كرده بود، به اندازه‌اي از تشكيل دولت جديد لبنان خشمگين است كه در اين بيانيه آن را كودتاي حزب‌الله در اين كشور ناميده است، اين جريان مدعي است كه تشكيل دولت در راستاي منافع ايران و سوريه صورت گرفته است.

اين ادعا در حالي مطرح مي شود كه همه گروه‌هاي مذهبي و بسياري از گروه‌هاي سياسي در دولت جديد لبنان حضور دارند.

نخست‌وزير جديد لبنان پيش از اين بارها درمذاكرات مختلف سعي كرده بود تا نظر موافق جريان 14 مارس را براي حضور در دولت جلب كند، اما اين جريان كه از رويگرداني مردم لبنان از خود و تشكيل اكثريت پارلماني جديد عصباني بود، به صورت اساسي حضور در اين دولت را رد كرد.

بيانيه جريان هوادار غرب در لبنان همچنين سعي كرد تا در آستانه تشكيل دولت جديد لبنان بذرهاي اختلاف اين دولت با رئيس‌جمهور را بپاشد، اين بيانيه در همين راستا مدعي شد كه تشكيل اين دولت مي‌تواند به انزواي موقعيت رياست‌جمهوري در كشور منجر شود و ميشل سليمان قدرت كنترل بسياري از امور مربوط به خود را از دست بدهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها