کد خبر: ۱۴۲۲۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۳۱ خرداد ۱۳۹۲
تیم ملی والیبال کشورمان در اولین میزبانی خود در لیگ جهانی والیبال در عین شایستگی، برابر تیم قدرتمند صربستان شکست خورد.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری تسنیم در این دیدار که ساعت 17/10  امروز (جمعه) در سالن 12 هزار نفری مملو از جمعیت برگزار شد، ملی پوشان کشورمان با ارائه یک بازی خوب و پایاپای نتوانستند حریف خود را از پیش رو بردارند.

تیم ایران در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 و با امتیازات 26-24، 25-23، 25-17، 25-14 و 18- 16 شکست خورد تا دیدار بعدی برابر میهمان خود را  روز یکشنبه (2 تیر) در همین مکان برگزار کند.

تیم صربستان در ست اول، دوم و پنجم و تیم ایران در ست سوم و چهارم صاحب پیروزی شدند.

تیم ملی والیبال کشورمان در اولین و دومین بازی خود در لیگ جهانی والیبال به ترتیب با حساب 1 - 0 و 3 - 1 نتیجه را به تیم روسیه - قهرمان المپیک لندن -  واگذار کرده بود.

گزارش بازی تیم ملی والیبال کشورمان برابر صربستان به شرح زیر است:

*  ست اول:

در این دیدار که با 10 دقیقه تاخیر شروع شد، خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان برای اولین میزبانی ایران در لیگ جهانی والیبال از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، آرمین تشکری، محمد موسوی، حمزه زرینی، فرهاد قائمی و فرهاد ظریف  (لیبرو) استفاده کرد.

بازی با سرویس بازیکنان صربستان و اولین امتیاز با اسپک امیر غفور برای ایران به دست آمد. امتیاز 6-3 به سود صربستان در ابتدای بازی کمی ناامید کننده بود ولی وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8-6 به سود تیم میهمان بدست آمد. با رد و بدل شدن امتیازات و جو وحشتناکی که تماشاگران در سالن آزادی به راه انداخته بودند، می شد به سادگی فهمید که تیم ایران برای پیروز شدن در این بازی فقط کافی بود که کم اشتباه باشد.

عدم دقت در حملات ایران باعث شد تا خولیو ولاسکو اولین وقت استراحت را در امتیاز 15-12 به سود صربها تقاضا کند. دو تیم در امتیاز 16-13 به سود آبی پوشان صربستان برای وقت استراحت فنی دوم نزد مربیان خود رفتند.

دو سرویس خوب و بدون نقص از حمزه زرینی، ایران را به امتیاز 16 و یک قدمی صربستان رساند و ایگور کولاکوویچ را مجبور کرد که تیمش را برای وقت استراحت بیرون بکشد.

سرویس آرمین تشکری هم در انتهای زمین با دریافتی مواجه نشد تا نشان دهد تیم ایران برای سرویس ها برنامه خاصی دارد. دو تعویض خوب تیم ملی کشورمان در حالی که دو تیم در امتیاز 19 مساوی بودند انجام شد و همین امر باعث شد تیم ایران یک امتیاز دیگر از حریف خود بگیرد. دفاع بی نقص محمد موسوی اعتماد به نفس صربها را گرفت، هم ایران را 21-19 جلو انداخت و هم سرمربی صربستان را مجبور کرد از وقت استراحت دوم خود استفاده کند.

سه سرویس خوب و محکم از آتاناسیویچ، صربها را به جریان بازی برگرداند و نتیجه 23-23 شد. امتیاز 24 را شاگردان کولاکوویچ گرفتند. اسپک امیر غفور، بازی را به تساوی کشاند. ست اول در نهایت با نتیجه 26-24 به سود صربستان تمام شد.

آرمین تشکری نیز در این ست 4 امتیاز کسب کرد.

* ست دوم:

ست دوم را صرب ها کمی بی‌انگیزه شروع کردند و همین کافی بود تا بازیکنان ایران با کمک فرهاد قائمی و دفاع روی تور عالی خود از حریف 5-1 پیش بیفتند. وقت استراحت فنی اول در امتیاز 8-4 به سود ایران اتفاق افتاد.

دو تیم سرویس های زیادی را در طول بازی هدر دادند که اوج آن در ست دوم بود.  علی مباشری در این ست به جای حمزه زرینی به کار گرفته شد که البته بازی چندان خوبی از خود به نمایش نگذاشت و دو تیم در امتیاز 11 مساوی شدند.

در تیم صربستان، آتاناسیوویچ در سرویس و حمله مهار نشدنی نشان داد. ولاسکو در ادامه بازی مباشری را بیرون کشید و به جای او از پوریا فیاضی استفاده کرد.

دو تیم در حالی برای وقت استراحت فنی دوم به نزد مربیان خود رفتند که اسکوربورد جدید سالن 12 هزار آزادی، نتیجه 16-15 به سود صربستان را نشان می داد. اشتباهات بازیکنان ایران در سرویس و موقعیت شناسی تیم صربستان در این ست اجازه نداد تا برتری 4 امتیازی ایران در این ست حفظ شود.کسب 2 امتیاز متوالی، بازی را 19-19 مساوی و صربها را مجبور به استفاده از وقت استراحت کرد.

در امتیاز 20 بر 20 باز هم ولاسکو همان دو تعویض سنتی والیبال ایران را انجام داد و سعید معروف و امیر غفور، جای خود را به شهرام محمودی و مهدی مهدوی دادند. این تعویض ایران را 2 امتیاز عقب انداخت و ولاسکو باز هم مجبور به استفاده مجدد از معروف و غفور شد.

سرویسی که پتکوویچ به تور زد و سرویسی که محمد موسوی در انتهای زمین جا داد، نتیجه را 23 بر 23 کرد اما باز هم دو امتیاز حساس بازی به نام صربستان رقم خورد و ست دوم هم با نتیجه 25-23 به پایان رسید.

* ست سوم:

ست سوم با برتری ملی پوشان کشورمان شروع شد. دریافت سرویس های آلکساندر آتاناسیویچ همچنان بزرگ ترین مشکل تیم ایران به حساب می آمد. اولین وقت استراحت فنی در امتیاز 8-6 به سود صربستان اتفاق افتاد.

شهرام محمودی در این ست جای امیر غفور را گرفت تا علاوه بر بازیکنان سرعتی، سعید معروف بتواند از پاس های قدرتی هم استفاده کند. شهرام محمودی هم با قدرت و البته اعتماد به نفس خاصی در مقابل چشمان برادرش بهنام که زمانی شماره 10 ثابت تیم ملی بود، وزیر ورزش و حمید سجادی، جواب اعتماد ولاسکو را داد. دو تیم در امتیاز 16-15 به سود ایران برای وقت استراحت فنی دوم نزد مربیان خود رفتند.

سرویس های فرهاد قائمی، دریافت های ناقص بازیکنان صربستان و دفاع بلند روی تور، تماشاچیان را به وجد آورد تا علاوه بر اینکه جو سالن را برای صرب ها غیرقابل تحمل کنند، ایران را 21 بر 16 پیش انداخت.

قائمی دست بردار نبود و تا امتیاز 23 برای ایران سرویس زد. آخرین سرویس او در حالی به تور خورد که مورد تشویق شدید تماشاگران قرار گرفت. ست سوم با بازی بی نقص بازیکنان ایران در روی تور، سرویس و دفاع داخل میدان عالی آنها با نتیجه 25- 17 به سود ایران تمام شد تا این اولین ست برده ایران در لیگ جهانی والیبال در تهران رقم بخورد.

تا اینجای بازی، فرهاد رقائمی و آرمین تشکری با 11 و 10 امتیاز، بهترین های ایران در امتیاز گیری بودند. 

* ست چهارم: 

ضریب اشتباهات بازیکنان صربستان در این ست بالا رفت و این همان چیزی بود که بازیکنان ایران منتظرش بودند. کولاکوویچ در امتیاز 13-9 به سود ایران مجبور شد از اولین وقت استراحتش استفاده کند تا شاید روند امتیازگیری بازیکنان ایران را متوقف کند.
در امتیاز 15-9 به سود ایران، ساشا استاروویچ که از سوی صربها به عنوان قهرمان( hero) این تیم معرفی شده بود فقط برای یک امتیاز به زمین آمد ولی بلافاصله تعویض شد. اعتراض بازیکنان صربستان و سنگینی جو سالن آزادی هم در بازی پراشتباه صرب ها تاثیر زیادی داشت.

این ست هم به برتری روانی و فنی بازیکنان ایران همراه بود. سرمربی صربستان در امتیاز 20 -13 به سود ایران مجبور شد ولادو پتکوویچ پاسور اول تیمش را که سابقه 10 سال بازی در لیگ جهانی را داشت، تعویض کند تا شاید با توانایی های پاسور دومش بتواند کار رادر ست چهارم به سود تیمش تمام کند. اما اختلاف 10 امتیاز در حالی که نتیجه 24-14 به سود ایران رقم خورده بود، جبران نشدنی بود.

ست چهارم با نتیجه 25-14 با خطای پنجه بازیکنان صربستان تمام شد. فرهاد قائمی با 14 امتیاز و آرمین تشکری، شهرام محمودی و محمد موسوی هر کدام با 12 امتیاز از بهترین های ایران تا پایان ست چهارم بودند.

* ست پنجم:

ست سرنوشت ساز بازی با برتری 3 بر صفر صربستان شروع شد. ولاسکو بلافاصله درخواست وقت استراحت کرد ولی صرب ها همچنان 7-4 از یاران پیش بودند تا نشان دهند که تفاوت قهرمان اروپا و قهرمان آسیا در چنین لحظاتی مشخص می شود.

دو تیم در امتیاز 8-6 به سود صربستان، زمین های خود را عوض کردند. دو امتیاز متوالی برای ایران و رقم خوردن نتیجه 8 بر 8، کولاکوویچ را مجبور به گرفتن وقت استراحت فنی کرد.

باز هم سرویس های فرهاد قائمی که کابوس صربستان در این بازی بود نتیجه را 10-9 به سود ایران کرد. بازی در امتیاز 10 مساوی بود که موقعیت شناسی پوریا  فیاضی در زدن توپ به سر دفاع، ایران را پیش انداخت ولی دفاع صربستان، باز هم کار را به تساوی کشاند.
سرمربی صربستان در حالی تیمش 14-13 جلو بود، تقاضای وقت استراحت کرد. آنها فقط یک امتیاز تا پیروزی در جهنم تهران فاصله داشتند ولی اسپک محکم موسوی باز هم نتیجه را مساوی کرد.

این ست با دفاع روی تور بازیکنان صربستان در نهایت با نتیجه 16-18 به سود صربستان تمام شد تا ملی پوشان کشورمان در عین شایستگی از کسب امتیاز اولین بازی خانگی محروم شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها