کد خبر: ۱۴۱۶۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۲۴ خرداد ۱۳۹۰
يكي از مراجع تقليد قم گفت: مسئله بدحجابي وضعيت نابساماني پيدا كرده است؛ مسئولان بايد با ورود با اين عرصه جلوي آن را بگيرند.
به گزارش 598 به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌‌الله لطف‌الله صافي‌گلپايگاني پيش از ظهر امروز در ديدار معاون پيشگيري از وقوع جرم قوه قضاييه، با اشاره به اينكه در درجه اول بايد از وقوع جرم در جامعه پيشگيري كرد، اظهار داشت: مسئولان امر بايد دقت خاصي در زمينه پيشگيري از وقوع جرايم داشته باشند و راه‌كارهايي را براي آن پيدا كنند.

وي يكي از راه‌هاي پيشگيري از وقوع جرم را عملكرد قوه قضاييه دانست و خاطرنشان كرد: اگر اين اطمينان در مردم ايجاد شود كه اين دستگاه قضايي به وظايف خود به خوبي عمل كرده و كم‌كاري وجود ندارد، بسياري از ناهنجاري‌ها كاهش مي‌يابد‌.

اين مرجع تقليد در ادامه به واقعه خميني‌شهر اشاره كرد و عنوان داشت: واقعه خميني شهر از اتفاقاتي بود كه مايه تأسف است؛ بنابراين بايد ريشه‌يابي كرد؛ چرا چنين واقعه‌اي رخ داده است؟
‌صافي‌گلپايگاني به موضوع بدحجابي اشاره كرد و گفت: مسئله بدحجابي وضعيت نابساماني پيدا كرده است؛ مسئولان بايد با ورود با اين عرصه جلوي آن را بگيرند‌.
 
وي يكي از موارد وقوع مفاسد اجتماعي را اسلامي نبودن روابط زن و مرد دانست و اظهار داشت: ‌امروز روابط زن و مرد برگرفته از فرهنگ غربي است كه بايد براي مقابله با آن راهكار مناسبي انديشيده شود‌.

اين مرجع تقليد با اشاره به اينكه فرهنگ ما در حال تغيير است، خاطرنشان كرد: همه بايد در اين زمينه ورود پيدا كنند؛ البته گام اول اين است كه از خود شروع ‌و بعد هم آن را در جامعه پياده كنيم، محترم شمردن دستورات اسلامي راهي براي پيشگيري از وقوع جرم و گناه است‌.

معظم‌له با بيان اينكه به تاخير انداختن مجازات مجرمان، اعتبار قوه قضائيه را كم مي‌كند، خطاب به مسئولان دستگاه قضايي عنوان داشت: قوه قضاييه نبايد محاكمه مجرمان را به تأخير بياندازد؛ زيرا تسريع در محاكمات اثرات خوبي در جامعه دارد و مجرمين متوجه اين موضوع مي‌شوند كه با وقوع جرم، محاكمه آنها قطعي است.

‌صافي‌گلپايگاني تصريح كرد: بايد از ظرفيت حوزه براي ارتقاي فرهنگي ديني استفاده شود، همچنين علما، روحانيت، مبلغين، نويسندگان و طلاب بايد امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه دقيق اجرا كنند‌.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها