کد خبر: ۱۴۱۱۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
آمریکا مدت زیادی است این موضوع را در قالب فیلم‌های سینمایی به مردم کشورش القا می‌کند که اگر به برخی کشورهای مسلمان حمله نکند در آینده نزدیک آن‌ها به کشورشان حمله می‌کنند.

به گزارش 598، سایت عصرامروز نوشت: سال های زیادی است که هالیوود سعی دارد ترس و هراس از نا امنی را در دل مردم کشور خود زنده نگه دارد تا بهانه های لازم برای حمله به کشورهای دیگر را داشته باشد. آمریکا مدت زیادی است به همین شیوه و تولید نا امنی در کشور مردمش را قانع می کند که جنگ های آنها با دیگر کشورها برای ایجاد امنیت است و همیشه این را به مردم القا می کنند که اگر به برخی کشورهای مسلمان حمله نکنند در آینده نزدیک آنها به کشورشان حمله می کند از همین رو هالیوود نیز در این راستا و در کمک به این طرح کثیف کشور خود را همراهی می کند.

از این رو وقتی در دل مردم ترس و وحشت از نا امنی جای گرفت آنها هر کاری برای امنیت خود خواهند کرد، البته این موضوع تنها به ساخت فیلم سینمایی ختم نمی شود بلکه در سریالی مانند 24 نیز سعی در بی امنیت سازی شده بود و به خوبی توانستند آن را اجرا کنند. سیاستمردان آمریکایی در این راه به ساخت فیلم و سریال اکتفا نمی کنند و این تولید نا امنی در کشور در برخی بازی های یارانه ای نیز دیده می شود، به طور مثال در یکی از ورژن های بازی پر طرفدار ندای وظیفه حمله روسیه به آمریکا نمایش داده شده است و به مردم دنیا نشان دادند که روسیه با بمب ها و کلاهک های هسته ای آمریکا را هدف قرار می دهد و تقریبا نیمی از آن را نا بود می کند.

البته در سیاست مردان آمریکا نیز این شیوه به وضوح دیده می شود تا جایی که حتی حاضر می شوند آنها برج های دوقلو خود را هدف قرار می دهند و عده زیادی از مردم بی گناه خود را از بین ببرند تا بهانه ای باشد برای حمله به مردم بی گناه افغانستان و عراق که هنوز هم بعد از گذشت تقریبا 12 سال روی امنیت را به خود ندیده اند. بعد از دیدن این همه مثال و دلیلی به این نتیجه می رسیم که نا امنی در آمریکا برای سیاستمردان آمریکایی نعمتی است که به هیچ قیمتی حاضر نیستند آن را از دست بدهند و هرکاری که بتوانند برای حفظ این نعمت ارزشمند می کنند.

یکی دیگر از این نوع پروژه های نا امنی در کشور فیلمی است با نام سقوط کاخ سفید به کارگردانی رولند امریش کارگردان آلمانی تبار است که با بودجه‌ای 150 میلیون دلاری ساخته شده و بیست و هشتم جوئن 2013 میلادی به نمایش گذاشته خواهد شد. این کارگردان 58 ساله به ساخت فیلم های پر هزینه در ژانر بحران و فاجعه در آمریکا بسیار ماهر است و از سابقه او می توان به ساخت فیلمهایی چون: روز استقلال ، گودزیلا و 2012 اشاره کرد. البته این اولین باری نیست که این کارگردان آلمانی کاخ سفید را خراب می کند و سال 1996 میلادی نیز در فیلم روز استقلال با کمک موجودات فضایی کاخ سفید را تخریب کرد.

در این فیلم بازیگرانی همچون چانینگ تیتم در نقش جان کیل، جیمی فاکس در نقش رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا، مگی جیلنهال در نقش کورال فینرتی ( یک نیروی سازمان امنیت) ، جیسن کلارک در نقش امیل استنز ، ریچارد جنکینز در نقش الی رافلسون ( سخنگوی ایالت متحده آمریکا) به روی صحنه رفتند.

 

* خلاصه ای از فیلم سقوط کاخ سفید

چانینگ تیتم در «سقوط کاخ سفید» (White House Down) نقش جان کیل مامور حفاظت از کنگره آمریکا را بازی می‌کند که با درخواست او برای پیوستن به سازمان اطلاعات و امنیت مخالفت شده است.

او همراه دخترش در یک تور به کاخ سفید شرکت می‌کند، اما همزمان یک گروه شبه‌نظامی بسیار مسلح کاخ سفید را تحت کنترل و جیمز سایر رئیس جمهور آمریکا (جیمی فاکس) را به گروگان می‌گیرد. در شرایطی که هرج و مرج کشور را فرا گرفته، کیل باید رئیس جمهور، دخترش و کشور را نجات بدهد. 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها