کد خبر: ۱۴۱۰۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۲۶ خرداد ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را نقض قوانین بین‌المللی دانست و تاکید کرد دولت سوریه با استفاده از سلاح شیمیایی اقدام انتحاری انجام نمی‌دهد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از ملاقات با همتای ایتالیایی خود در مسکو اظهار داشت: شما برای آنکه بفهمید چنین کاری نقض قوانین بین‌المللی است نیازی نیست که یک کارشناس خبره باشید. ما امیدواریم همکاران آمریکایی ما تمام فعالیت‌های مفید خود را صرف به انجام رساندن طرح مشترک روسیه و آمریکا به منظور برگزاری کنفرانسی برای ارتقاء ‌شرایط در سوریه کنند.

روز جمعه برخی رسانه‌ها به نقل از دیپلمات‌های غربی گزارش دادند: آمریکا که اخیرا اعلام کرده است از مخالفان سوری حمایت نظامی به عمل می‌آورد در حال بررسی اعمال منطقه پرواز ممنوع در سوریه است.

آمریکا اخیرا مدعی شده است شواهدی در دست دارد که نشان می دهد دولت سوریه علیه شورشیان در این کشور سلاح شیمیایی استفاده کرده است. با وجود آنکه انگلیس نیز این ادعا را تایید کرده اما روز جمعه روسیه چنین ادعایی را باور نکردنی خواند.

سرگئی لاوروف اظهار داشت: تصمیم آمریکا برای مسلح ساختن شورشیان سوری منجر به تشدید بیشتر خشونت‌ها در این کشور شده است.

وزیر خارجه روسیه گفت: وقتی که دولت سوریه در حال به دست آوردن پیروزی‌هایی علیه شورشیان است عاقلانه نیست که اقدام به استفاده از سلاح‌های شیمیایی آن هم در این مقیاس کم کند. دولت سوریه اقدام انتحاری انجام نمی دهد. اصلا این کار هیچ معنی ندارد. از نقطه نظر نظامی چنین کاری با عقل همخوانی ندارد.

ماه گذشته میلادی روسیه و آمریکا توافق کردند تا یک کنفرانس بین‌المللی به هدف پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه از طریق مذاکره میان دو طرف برگزار شود اما تاکنون هیچ تاریخ و یا فهرست شرکت کنندگان تایید نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها