کد خبر: ۱۴۰۷۲۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۲۵ خرداد ۱۳۹۲
فدراسیون جهانی فوتبال استفاده از کلاه برای پوشاندن سر در میادین فوتبال را قانونی اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیفا ممنوعیت اعلام شده از سوی اتحادیه ایالتی فوتبال کبک کانادا برای استفاده از توربان، نوعی کلاه محلی برای فوتبالیست‌های مرد مقیم این ایالت را لغو و اعلام کرد استفاده از این پوشش سر در داخل میادین بلامانع است.

طبق اعلام فیفا بازیکنان مرد  می‌توانند از پوشش‌‌هایی برای سر خود استفاده کنند که رنگ آنها با رنگ پیراهن‌شان هماهنگ باشد، ظاهری حرفه‌ای داشته و علاوه بر اینکه به پیراهن بازیکنان نچسبد، برای بازیکنان حریف نیز خطری به وجود نیاورد.

اتحادیه فوتبال کانادا از فیفا خواسته بود در خصوص حکم صادر شده از سوی مقامات فوتبال ایالت کبک که استفاده از توربان را در سراسر این ایالات ممنوع اعلام کرده بود تصمیم‌گیری کند و اکنون فدراسیون جهانی فوتبال آن را بلامانع دانسته است.

حداقل 20 تیم از تیم‌های فوتبال کبک کانادا پس از اعمال ممنوعیت استفاده از توربان در این ایالت، از حضور در تورنمنتی که قرار بود امروز و فردا در مونترال برگزار شود انصراف داده بودند و تعدادی دیگر تصمیم به گذاشتن توربان بر سر به نشانه اعتراض به حکم مقامات فوتبال کبک داشتند، اما با لغو این ممنوعیت از سوی فیفا احتمال دارد که این تورنمنت طبق معمول برگزار شود.

بریجیت فرات، مدیرکل اتحادیه ایالتی فوتبال کبک نیز اعلام کرده بود در صورتی فیفا رای به قانونی بود استفاده از توربان‌ها بدهد، ممنوعیت اعمال شده را لغو خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها