کد خبر: ۱۴۰۲۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
مهاجم اسبق تيم ملي ايران گفت: شايد من منتقد کفاشيان باشم ولي هيچ دشمني با او ندارم و هر دوي ما يک هدف داريم که آن موفقيت و سربلندي فوتبال ايران است با اين حال انتظار نداشتم تحويلم بگيرد.
پيروزي مقابل قطر حاصل حرفه اي گري بازيکنان بود
 

خدا را شکر که بچه ها سنگ تمام گذاشتند و يک پيروزي شيرين آوردند. در کل فوتبال خوبي بود و با اين که تيم ملي قطر خيلي ضعيف بود و چيزي براي عرضه و گفتن نداشت، بچه ها خوب بازي کردند. البته اين خوب بازي کردن به اين معني نيست که فوتبال ما دگرگون شده بود. نه ما فرق آنچناني با بازي هاي قبلي نکرده بوديم. فقط کمي حرفه اي تر و با فکر بازي کرديم و شانسي هم به قطري ها نداديم. اين روند باعث شد که دوباره فوتبال ايران به روزهاي آينده اميدوار شود و ما هم اميد داريم که بچه ها بتوانند اين روند خوب و همدلي به وجود آمده را ادامه دهند تا انشالله به جام جهاني برويم.


کشورهاي عربي با هر حربه اي مي خواهند از ايران نتيجه بگيرند


بالاخره کشورهاي عربي هميشه هر حربه اي را به کار مي گيرند تا بتوانند مقابل ايران به نتيجه برسند و قطر در اين سالهاي اخير واقعا سرمايه گذاري بسيار عظيمي در عرصه ورزش نه فقط فوتبال انجام داده است. مي دانيد که آنها ورزشکاران خارجي را به مليت خود درمي آورند تا در کوتاه مدت بتوانند نتيجه بگيرند و در دراز مدت هم با پرورش استعدادها پيشرفت کنند. وقتي کشوري به هر شکل با هزينه هاي گزاف ميزباني جام جهاني را مي گيرد، مشخص است که براي رسيدن به پيشرفت، برنامه ريزي مناسبي کرده است. در مقابل ايران هم آنها مثل ما تنها بايد مي بردند تا خود را اميدوار نگه دارند. البته نيمه اول يک شانس مناسب داشتند که توپ به تير خورد و در بقيه زمان بازي واقعا هيچ موقعيت خاصي نداشتند تا به ما گل بزنند.


مقابل قطر خدا به ما کمک کرد

 

معتقدم واقعا در صحنه اي که توپ قطري ها در نيمه اول به تير ما خورد، خدا به ما کمک کرد چون اگر آن توپ گل مي شد، واقعا همه چيز به هم مي ريخت و ديگر خدا مي دانست که چه اتفاقي مي افتاد. خيلي چيزها فرق مي کرد. درست است که در آن تک صحنه شانس آورديم ولي انصافا آن تک اشتباه خط دفاعي ما بود. حتي آخرهاي بازي هم موقعيت خيلي خوبي براي گلزني داشتيم که قوچان نژاد آن را از دست داد. در مجموع اگر در نظر بگيريد همه چيز کلي خوب بود و مستحق اين برد بوديم.


شانس آورديم، داور خطاي شجاعي را پنالتي نگرفت
 

خطايي که شجاعي در محوطه جريمه ايران مقابل مهاجم قطر انجام داد، در حين بازي فکر کردم که واقعا تمارض بوده و اتفاقي نيفتاده است ولي بعد که فيلم بازي را ديدم، واقعا پنالتي بود. خدا را شکر که داور يک بار ديگر نديد مثل گلي که ازبک به ما زد و ديده نشد. حالا ما بايد از اين شانس ها سود ببريم و ديگر اجازه ندهيم که تيم ملي دچار چالش شود.


بي انصافي است بگويم پا قدم من باعث شکست قطر شد



بچه ها خيلي زحمت کشيدند و اين بي انصافي است که بگويم چون ما رفتيم، تيم ملي برد و پا قدم ما باعث شده قطر شکست بخورد. ما زير کولر در VIP نشسته بوديم و داشتيم بازي را تماشا مي کرديم ولي انصافا اين قدر بازي حساس بود که گرماي زمين را حس مي کرديم.


با کفاشيان قهر نبودم که آشتي کنم


استقبالي که کفاشيان در دوحه از من کرد، خيلي براي من تازگي داشت. اگر واقعيت را بخواهيد انتظار چنين استقبالي از کفاشيان نداشتم. البته با وي قهر نبودم که حالا حرف آشتي باشد. بالاخره هميشه منتقد کفاشيان بودم ولي انصافا هم نمي شود همه چيز را گردن او انداخت. بالاخره هم من و هم کفاشيان دوست داريم تيم ملي به جام جهاني برود و فوتبال موفق شود. هر دو عاشق ايران هستيم ولي بالاخره اختلاف نظر هم وجود دارد.


پيروزي کره جنوبي به نفع ما شد
 

ما با برد لبنان تقريبا به جام جهاني نزديک شديم و تقريبا رفتيم. فقط مي ماند کره جنوبي که در هر صورت بايد يک امتياز از آنها بگيريم. فقط تنها بازي اي که براي فوتبال ايران حائز اهميت و دست ما هم نبود، ديدار کره و ازبک بود که خدا را شکر کره جنوبي برد تا کمي خيال ما از بازي آخر راحت شود. چون ازبک 11 امتيازي ماند و ما 13 امتيازي شد حالا ما بايد حتما مقابل کره يک مساوي بگيريم. با اين نتيجه تيم ملي مي تواند در بازي آخر با تفاضل گلي که ايجاد کرده است، مستقيم صعود کند. البته شانس ازبک مقابل قطر براي پيروزي بالاست چون قطري ها انگيزه اي براي صعود ندارند. حالا اين که ازبک مي تواند به قطر 4، 5 گل بزند، بحثي جداست که در شرايط عادي بعيد مي دانم چنين اتفاقي بيافتد.


نبايد فکر کنيم که کره براي برد بازي نمي کند


ما ديگر نبايد به بازي هاي ديگر نگاه کنيم. حالا که لبنان را با تفاضل برديم، از کره هم حتما بايد امتياز بگيريم. تنها که بايد انجام دهيم اين است که در هيچ شرايطي به کره نبازيم. اگر مي بينيد اين تيم با لبنان مساوي کرد، اصلا فکر نکنيم که ضعيف شدند. اين تفکر واقعا به ضرر ما تمام مي شود. کره خيلي خطرناک است و لبنان شانس آورد در زمين خودش 4، 5 تا گل نخورد. درست است که پيروزي کره مقابل ازبکستان خيلي به نفع ما شد ولي نبايد فکر کنيم که آنها چون يک امتياز براي جام جهاني مي خواهند، ديگر براي پيروزي بازي نمي کنند. بايد طوري بازي کنيم که حتي انگيزه ما براي برد باشد نه گرفتن يک امتياز.


تاکتيک بازي با قطر را مقابل کره اجرا کنيم
 

درست است که لبنان براي دفاع کردن آمده بود و ما توانستيم موقعيت هاي زيادي ايجاد کنيم ولي چيزي که اهميت داشت اين بود که ما خيلي راحت فرصت ها را از دست داديم. بايد 8 تا 10 گل به لبنان مي زديم ولي خيلي راحت فرصت هاي آسان را نمي زنيم. نمي گويم مقابل کره موقعيت آسان گير ما مي آيد ولي واقعا اين طور بازي ها هميشه به نحوي پيش مي رود که نبايد انتظار ايجاد موقعيت گل زياد را داشت به خصوص اين که ما ميهمان کره هستيم. پس بايد مقابل کره هم همين تاکتيکي که مقابل قطر در پيش گرفتيم، حريف را ببنديم و موقع حمله با تعداد نفرات زياد به سمت دروازه هجوم ببريم. ما اگر اين طور بازي کنيم، مي توانيم با دست پر برگرديم. حالا اين شيوه مقابل قطر يا تاکتيک کي روش يود يا هرکس مهم اين است که جواب داد و فکر مي کنم با توجه به سرعتي بودن تيم کره، بايد عمق دفاع خود را بيشتر توجه قرار دهيم. ديگر مقابل کره نبايد به راحتي توپ ها را از دست دهيم چون خيلي مهم است که از تک فرصت ها خوب استفاده کنيم. بازيکني مثل جباري مي تواند روي ضد حملات با پاس هاي خود و هوشي که دارد خيلي تاثير گذار باشد. اگر دقت و تمرکز بازي با قطر را داشته باشيم، توان شکست کره را هم داريم.
 

فوتبال را به قراردادهاي نجومي مي شناسند


درست است که فوتبال اوضاع خوبي ندارد ولي هر وقت که تيم ملي به جام جهاني نرفته واقعا غير از اين که يک نسل سوخت شده و مشکلات دوچنداني پيش آمده، چيزي عايد ما نشده است. اگر تيم ملي به جام جهاني برود، در بعد ورزش واقعا فوتبال ما اوج و بالاخره بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد و اقبال عمومي هم نگاه خود را عوض مي کند. الان فقط فوتبال را به قراردادهاي نجومي مي شناسند. در بحث اجتماعي هم واقعا همين پيروزي مي بينيد که چقدر در روحيه مردم تاثير گذاشته است. اگر تيم ملي به جام جهاني برود، اين شادي چندين برابر مي شود. فوتباليست هاي ما فرصت نشان دادن توانايي هاي خود را پيدا مي کنند و لژيونر بيشتري خواهيم داشت. فقط اميدوارم که همه دست به دست هم دهيم و با وجود همه مشکلاتي که هست، تيم ملي به جام جهاني برسد ولي نبايد با رفتن به جام جهاني "به به و چه چه " کنيم و مشکلاتي که وجود دارد را از ياد ببريم.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها