کد خبر: ۱۴۰۱۵۱
زمان انتشار: ۰۰:۳۹     ۲۳ خرداد ۱۳۹۲
معاون وزیر دفاع پیشین مصر با اشاره به ادعای یک روزنامه اسرائیلی مبنی بر ارسال سلاح به مصر تاکید کرد: روابط دو طرف از توافقنامه صلح فراتر نمی رود.

«نبیل فواد» معاون وزیر دفاع پیشین مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با اشاره به ادعاهای روزنامه هاآرتص اسرائیل مبنی بر اعطای اسلحه پیشرفته به مصر، گفت: روابط مصر با اسرائیل از توافقنامه صلح فراتر نمی رود و این اخبار شایعه‌ای بی اساس است.

وی این ادعاها را شایعه ای برای فراهم کردن خوراک خبری رسانه ها دانست.

این در حالی است که روزنامه مزبور مدعی شده بود که اسرائیل در پنج سال اخیر سلاح های پیشرفته‌ای را در اختیار چند کشور از جمله مصر قرار داده است.

این مسئول سابق مصری تاکید کرد که بین مصر و اسرائیل هیچ گونه تبادل نظامی چه در سطح اعزام هیئت های نظامی و یا آموزش های مشترک وجود ندارد و هیچ گونه سفر درچارچوب نظامی به اسرائیل در هیچ شرایطی صورت نگرفته است.

در این میان، هاآرتص در خبر خود از ارسال سلاح های پیشرفته به مصر ، مغرب الجزایر و پاکستان در پنج سال اخیر خبر داده بود.

پیمان کمپ دیوید اولین پیمان صلح میان طرفین جنگ اعراب و اسرائیل بود که در 17 سپتامبر 1978 به امضا رسیده و به صلح میان مصر و اسرائیل منتهی شد.

انور سادات اولین رئیس وقت یک کشور عربی بود که به صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این کشور اقدام کرد. وی به سبب این اقدام خود، دو سال بعد در هنگام یک رژه نظامی ترور شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها