کد خبر: ۱۳۸۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۹ خرداد ۱۳۹۰
محمد رضا رحیمی در روز اول خردادماه طی بخشنامه ای تمام دستگاه های دولتی را موظف به پاسخگویی به انتقادات رسانه ها کرد. این در حالیستکه به نظر می رسد هنوز حرکتی برای توجه به این بخشنامه مطلوب آغاز نشده است.

  به گزارش جهان  دولت در روز اول خردادماه جاری، بخشنامه ای به تمام دستگاه های دولتی ابلاغ کرد که طی آن، تمام این دستگاه ها موظف شدند به انتقاداتي كه رسانه ‌ها نسبت به عملكرد آنها منتشر مي‌ كنند پاسخ هاي مستند و مستدل ارايه كنند.

در این بخشنامه که به امضای معاون اول رئیس جمهور رسیده تأکید شده است که دستگاه های دولتی موظف هستند ظرف ۴۸ ساعت پس از انتشار مطلب انتقادي، پاسخ خود به رسانه و رونوشت آن را به دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت ارسال كنند.

این بخشنامه مطلوب که نشانگر توجه دولت به مسئله انتقادات است اگرچه به نظر می رسد طی روزهای پس از ابلاغ با بی تفاوتی دستگاه های دولتی مواجه شده اما باید گفت که هنوز هم برای توجه به آن، زمان وجود دارد و دستگاه ها می توانند با عمل نسبت به مفاد این بخشنامه، التزام خود را به دستورات دولت و رئیس جمهور نشان دهند.

در اینجا باید به نقش مهم وزارت ارشاد به عنوان تنها دستگاه متولی رسانه ها نیز اشاره کرد که می تواند سهم بسزایی در اجرایی شدن این بخشنامه داشته باشد .

وزارت ارشاد، می تواند خود، بردارنده اولین گام در راه اجرای این بخشنامه مهم و تأثیرگذار باشد و با تلاش و اهتمامی که در این رابطه نشان می دهد زمینه را برای جاری شدن همیشگی یک رسم خوب و مطلوب در عرصه رسانه ها، انتقاد و افکار عمومی ایجاد کند و با این کار همه خواهند دانست که شروع کننده این اقدام شجاعانه، دولت دهم و شخص دکتر احمدی نژاد است.

جناب معاون اول رئیس جمهور نیز که پای این بخشنامه را امضا کرده است می تواند جزء پیشگامان اجرای این مصوبه باشد و توضیح دهد چرا علیرغم اتهامات متعدد اقتصادی و اداری حاضر نیست در مقابل دادگاه پاسخگو باشد.

همچنین امید آن می رود که این بخشنامه مهم، به سرنوشت برخی دیگر از دستورات رئیس جمهور همچون لغو شکایت دستگاه های دولتی از تمام رسانه ها دچار نشود و برخی پیدا نشوند که پس از مدتی با تفسیر به رأی این بخشنامه، بخواهند در روند اجرای آن اخلال ایجاد کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها