کد خبر: ۱۳۸۳۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۱۵ خرداد ۱۳۹۲
تیم ملی به احتمال فراوان با کسب یک برد خوب مقابل لبنان و یک تساوی در خانه کره جنوبی به جام جهانی صعود خواهد کرد.
با نتایج امشب دیدارهای مقدماتی جام جهانی در گروه A آسیا سرنوشت تیم‌ها تا حدودی روشن شد.


قطر به ایران باخت و لبنان هم در دقایق پایانی برد مقابل کره جنوبی را با تساوی عوض کرد. این دو نتیجه باعث شد این دو تیم بخت ناچیز حضور مستقیم در رقابت‌های جام جهانی را از دست بدهند. لبنان به‌کلی حذف شد و قطر تنها در شرایطی بسیار استثنایی ممکن است به پلی‌آف برسد.


اکنون کره جنوبی و ازبکستان با 11 امتیاز صدرنشین هستند و ایران با 10 امتیاز سوم است. ایران می‌تواند با کسب یک تساوی از دو دیدار باقی‌مانده به پلی‌آف برسد. تنها در صورتی که تیم ملی هر دو بازی خود را ببازد و قطر هم با نتیجه خوبی ازبکستان را شکست دهد قطر به پلی‌آف خواهد رفت. ازبکستان و کره جنوبی نیز در بدترین حالت پلی‌آف را دارند.


البته پلی‌آف واقعا گزینه مناسبی نیست. از یک سو تمامی تیم‌هایی که ممکن است در گروه B سوم شوند رقیبانی بالقوه خطرناک برای ما هستند، و در صورت برد مقابل آنها هم بعید نیست به شیلی، اروگوئه یا کلمبیا برخورد کنیم!

 

جدول رده بندي

 

بازي هاي باقي مانده گروه


سرنوشت این گروه تا حد بسیاری با دیدار کره جنوبی و ازبکستان در هفته آینده مشخص خواهد شد. این بازی سه حالت خواهد داشت:


1) ازبکستان با برد در خانه کره صعود خود را قطعی می‌سازد. در این صورت ازبک‌ها 14 امتیازی می‌شوند و به همراه ایران یا کره به جام جهانی خواهند رفت. اگر ایران لبنان را ببرد 13 امتیازی می‌شود و با یک تساوی در خانه کره هم به جام جهانی راه می‌یابد؛ البته در این صورت بازی آخر ایران و کره بسیار حساس خواهد بود و کره با تمام توان مقابل ما قرار خواهد گرفت.


2) اگر بازی ازبک‌ها و کره‌ای‌ها مساوی شود ایران با برد مقابل لبنان صدرنشین گروه خواهد بود. این یعنی یک تساوی در خانه کره هم ما را به جام جهانی می‌برد که البته در این حالت هم بازی آخر بسیار دشوار می‌شود چون کره نیاز به پیروزی در آن مسابقه خواهد داشت چون رقیب مستقیم ما خواهد بود.


3) اگر کره جنوبی ازبکستان را ببرد بهترین حالت برای ما اتفاق می‌افتد؛ البته اگر ما هم لبنان را ببریم. کره جنوبی 14 امتیازی می‌شود، تفاضل گل ما از ازبکستان بهتر خواهد شد، ازبک‌ها 11 امتیازی می‌مانند و ما هم 13 امتیازی می‌شویم. در این حالت احتمالا یک مساوی در خانه کره جنوبی هم ما را به جام جهانی می‌رساند و هم کره‌ای‌ها را و بازی حساسیت چندانی نخواهد داشت.


نکته مهم این است که تفاضل گل ما یکی از ازبکستان کمتر است. در هر صورت ما نیاز به بردن لبنان با گل‌های فراوان داریم چون مشخص نیست در بازی ازبکستان با قطر چه اتفاقی بیفتد. همچنین باید امیدوار باشیم که کره ازبکستان را با تفاضل گل خوبی ببرد. اما در هر صورت با کسب یک برد خوب مقابل لبنان و یک تساوی در خانه کره جنوبی به احتمال فراوان به جام جهانی خواهیم رفت.
سايت گل
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها