کد خبر: ۱۳۷۸۱۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۱۲ خرداد ۱۳۹۲
معاون وزیر دفاع روسیه درباره توسعه موشک‌های دور برد کره‌جنوبی به سئول هشدار داد.

به گزارش598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آنتونی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه از کره‌جنوبی خواست از توسعه سامانه موشک‌های دوربردی که به امنیت منطقه آسیب می‌زند، خودداری کند.

این مقام روس گفت: ما عضوی از گروه مذاکرات شش‌جانبه هستیم. همان‌طور که وضعیت شبه‌جزیره کره برای کره‌جنوبی خطرناک است، برای ما هم به همان اندازه خطر دارد و ما به گفت‌وگوها ادامه خواهیم داد اما فراموش نکنید که کره‌جنوبی درباره سامانه دفاعی راهبردی خود قبلا هیچ حرفی نزده بود.

وی ادامه داد: کره‌جنوبی مایل است در برابر حملات موشکی از خود مراقبت کند و برای این کار می تواند از سامانه موشک‌های میان‌برد استفاده کند اما این سامانه نباید یک سامانه موشکی راهبردی باشد زیرا توان بازدارندگی چین و روسیه را کاهش خواهد داد.

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین اضافه کرد: البته هر کشوری باید سامانه دفاعی مورد دلخواه خود را برپا کند اما این اقدام نباید به بهای تهدید دیگر کشورها تمام شود.

درخواست مسکو از کره‌جنوبی برای تعدیل توسعه موشکی سئول پس از آن مطرح شد که چونگ مین لی، از کارشناسان وزارت امور خارجه کره‌جنوبی از مقامات کشورش خواست در واکنش به تهدیدات موشکی کره‌شمالی، سامانه دفاع موشکی این کشور را تقویت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها