کد خبر: ۱۳۷۶۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۱ خرداد ۱۳۹۲
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، گروه بیلدربرگ نام کنفرانسی غیررسمی است که هر ساله به صورت کاملاً خصوصی و محرمانه در نقطه‌ای از جهان برگزار می‌شود. اعضای گروه بیلدربرگ تماما انتصابی هستند و تعداد ایشان به حدود ۱۳۰ نفر می‌رسد. تمامی اعضا از قدرتمندترین و با نفوذترین افراد در زمینه‌های سیاست، اقتصاد و رسانه هستند.

 بسیاری از پادشاهان و اعضای خاندان‌های سلطنتی کشورهای غربی از اعضای دائم گروه بیلدربرگ هستند.اعضای گروه بیلدربرگ در کنفرانس سالیانه خود، در مورد مسایل جاری سیاسی و اقتصادی جهان به صورت محرمانه با یکدیگر تبادل نظر و مشورت می‌کنند.گروه بیلدربرگ نام خود را از هتلی در کشور هلند می‌گیرد که برای نخستین بار در سال ۱۹۵۴، میزبان اعضای کنفرانس بود. دفتر گروه بیلدربرگ در شهر لیدن و در نزدیکی شهر لاهه در کشور هلند قرار دارد.  

درمیان تدابیر شدید امنیتی پلیس انگلستان و همچنین ترس پلیس از شورش و خشونت تظاهرکنندگان مخالف گروه بیلدربرگ ، قرار است نخبگانی از سرتاسر جهان در هتل گروو در واتفورد دور هم جمع شوند تا برای مهمترین مسائل جهانی صحبت و تبادل نظر کنند . اعضای این گروه شامل خاندان های سلطنتی ، نخست وزیران و اربابان صنعت وتجارت جهان هستند .

از سال 1998 این اولین بار است که این کنفرانس در انگلستان برپا می شود .

با حفاظت شدیدی که پلیس از محل برگزاری این کنفرانس به عمل می آورد اطلاعات چندانی نمی شود از این اجلاس به دست آورد . برگزار کنندگان این اجلاس نیز که قرار است 6 ژوئن برگزار شود از دادن لیست شرکت کنندگان امتناع ورزیده اند . یکی از برگزارکنندگان اجلاس وزیر کابینه حزب حاکم (کارگر) کن کلارک است که لیستی را از مدعوین ارائه نداده اما می شود از لیست حضور و غیاب خود هتل به برخی اسامی دست پیدا کرد .

پلیس هرت فوردشایر از افشا کردن هزینه حفاظت این کنفرانس امتناع کرده است . پلیس هرت فوردشایر چندی پیش درگیر تظاهرات ضد سرمایه داری در جای دیگری از شهر بوده که شاهد حضور تظاهرکنندگان از نقاط مختلف جهان بود .

پلیس در هماهنگی کامل با نخست وزیری است تا بتواند هزینه های اضافی و غیرقابل پیش بینی را دریافت کند تا خللی در برگزاری کنفرانس ایجاد نشده و بودجه پلیس هم کاهش نداشته باشد .
به نظر میرسد هزینه حفاظت از این اجلاس یک درصد کل بودجه پلیس را شامل شود . یعنی چیزی حدود 8/1 میلیون پوند .

حدود 140 نفر از نخبگان از سرتاسر جهان قرار است در این کنفرانس شرکت کنند .

در دوره قبلی این اجلاس کسانی مثل هنری کیسینجر ، دیوید راکفلر ، شاهزاده چارلز ، پیتر ماندلسون ، دیوید کامرون و ملکه هلند حضور داشته اند . اما قطعاً امسال کسان دیگری به اجلاس بیلدربرگ دعوت خواهند شد .

ممنوعیت حضور خبرنگاران و روزنامه نگاران در این اجلاس، اوج مخفی کاری در این اجلاس را ثابت می کند و به این نظریه دامن می زند که آنها می خواهند دوباره بر سلطه و چیرگی خود بر اقتصاد و سیاست جهان ادامه دهند .

به نظر می رسد هزینه این اجلاس سری را مردم انگليس خواهند پرداخت؛ مردمی که خود در هزارتوی مشکلات اقتصادی راهی برای فرار می جویند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها