کد خبر: ۱۳۷۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
معاون توسعه و مديريت منابع انساني استاندار قم از اجراي طرح ملي تجميع قيوض به صورت پايلوت در قم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، محسن محرري در جلسه كارگروه تخصصي تحول اداري، بهره وري و فناوري اطلاعات استان قم اظهار داشت: بحث پرداخت‌هاي الكترونيكي و تجميع قبوض از مدت‌ها قبل در استان مطرح و از سال گذشته نيز به صورت جدي و با يك رويكرد جديد دنبال شد.
وي افزود: در سال‌هاي اخير اين طرح همواره در سطح ملي نيز مورد اهتمام و توجه جدي مسئولان امر قرار داشته و برنامه‌ريزي‌هاي خوبي نيز در راستاي فراهم كردن بسترها و زمينه‌هاي توسعه دولت الكترونيك در كشور صورت گرفته است.
معاون استاندار قم با بيان اينكه پروژه تجميع قبوض به عنوان يك طرح ملي، پيشنهاد استان قم است، تصريح كرد: با هماهنگي‌هاي انجام شده، قرار بر اين است كه پايلوت اين طرح ملي به زودي در استان قم اجرا شود.
محرري با اشاره به اينكه در آينده نزديك و در مراسمي اين طرح در استان افتتاح خواهد شد، افزود: مرحله اول طرح به صورت آزمايشي در سطح جامعه كاركنان دولت استان به اجرا گذاشته مي‌شود.
وي با تاكيد بر لزوم فرهنگ سازي و اعمال مكانيزم‌هاي تشويقي در زمينه همگاني كردن اين طرح خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه كارگروه تحول اداري استان و به منظور تشويق كاركنان دولت، چنانچه هر يك از كاركنان دستگاه‌هاي اجرايي استان موفق به ورود به سامانه يكپارچه الكترونيكي پرداخت قبوض شده و اطلاعات مربوط به قبوض خود را در اين سامانه به ثبت برسانند، از مزاياي يك دوره آموزشي چهار ساعته بهره‌مند خواهند شد.
معاون توسعه و مديريت منابع انساني استاندار قم با بيان اينكه سالانه به طور ميانگين بالغ بر 7 ميليارد تومان هزينه صرف چاپ و توزيع انواع قبوض در قم مي‌شود، گفت: ضرورت نداشتن چاپ و صرفه جويي در هزينه‌هاي ياد شده كه رقم قابل توجهي است، تنها بخشي از مزاياي طرح تجميع و پرداخت الكترونيكي قبوض است.
محرري با اشاره به ساير مزاياي اين طرح افزود: صرفه‌جويي در مصرف زمان و انرژي، جلوگيري از ترددهاي غير ضرور شهروندان و كمك به روان سازي ترافيك شهري از ديگر مزاياي طرح تجميع قبوض محسوب مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۰
۰
۰
طرح خوبي است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها