کد خبر: ۱۳۶۹۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۸ خرداد ۱۳۹۲
نخست‌وزیر عراق از تحت پیگرد قرار دادن فتنه به پا کنندگان، عاملان تروریستی، کلیه شبه نظامیان و گروهک‌های مسلح ناقض قانون خبر داد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری روسیه الیوم، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق گفت: دستگاه‌های ذیربط عراق تمامی فتنه‌گران و تروریست‌ها را تحت تعقیب قرار داده و دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: برقراری امنیت منطقه تنها با تکیه بر قدرت نظامی و سرویس‌های امنیتی امکان‌پذیر نیست بلکه باید طبق قوانین کشور، قانونی اساسی و وحدت جامعه آن را محقق کرد.

مالکی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: گروه‌های تروریستی با اهداف پلیدشان می‌خواهند عراق را به ورطه جنگ و کشتار قومیتی ببرند و تلاش آنها نیز در همین زمینه است.

نخست وزیر عراق از بزرگان و غیرتمندان خواست با اراده ملی خود توطئه‌چینی‌های طایفه‌ای تروریست‌ها را خنثی کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: هیات دولت به دستگاه‌های امنیتی دستور داده است تا با تمام توان همه کسانی را که می‌کوشند خارج از چارچوب ارتش و پلیس به قدرت برسند، سرکوب کند و امروز نشستی را در جهت بررسی اوضاع امنیتی برگزار خواهد کرد.

وی همچنین گفت: دولت عراق با رسانه‌هایی هم که به فتنه‌انگیزی‌های قومیتی دامن می‌زنند برخورد قاطع خواهد کرد و برای بررسی تحولات و مسوولیت‌های دولت در این رابطه با سران سیاسی دیدار می‌کند.

در بیانیه دولت عراق آمده است: موضع عراق علیه تروریسم و ناامنی ثابت است و هرگز به هیچ کس در هیچ کجا اجازه نمی‌دهد امنیت عراق را به بازی بگیرد و با جدیت تمام در برابر آن خواهد ایستاد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها