کد خبر: ۱۳۶۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۵     ۱۶ خرداد ۱۳۹۰
هزاران تن از مردم سوريه و فلسطين قصد دارند در اعتراض به کشته شدن ده‌ها نفر در بلندي‌ها جولان به دست نظاميان رژيم اسرائيل، در اين مکان تا زمان نامعلومي تحصن کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، به گزارش تلويزيون دولتي سوريه، نظاميان رژيم اسرائيل روز يک­شنبه (15 خرداد، 5 ژوئن) به روي تظاهرکنندگان سوري حامي مردم فلسطين در نزديکي بلندي‌هاي اشغالي جولان آتش گشودند که بر اثر آن دست‌کم 23 نفر از جمله يک زن و يک کودک کشته و 350 تن ديگر زخمي شدند.

اين کشتارها در پي آن رخ داد که صدها تن از مردم سوريه به مناسبت چهل‎وچهارمين سال‌گرد روز نکسه در مرز جولان اقدام به برگزاري تظاهرات کرده بودند. مردم جهان عرب نخستين روز جنگ ­شش­ روزه اسرائيل عليه اعراب در سال 1967 را که منجر به اشغال بخش شرقي بيت‌ المقدس، کرانه باختري و نوار غزه شد، روز نکسه مي‌نامند.

در همين حال، تلويزيون دولتي سوريه اعلام کرد، هزاران تن از مردم اين کشور به سوي گذرگاه قنيطره در حرکت هستند تا در تحصن اعتراض‌آميزي که قرار است به مدت نامعلومي در بلندي‌هاي جولان برگزار شود، شرکت کنند.

اين درحالي است که شمار نظاميان رژيم اسرائيل در نزديکي سوريه و لبنان و همچنين بيت‌المقدس افزايش يافته است.

اين حوادث سه هفته پس از برگزاري اعتراضات گسترده 15 مه (25 ارديبهشت) به مناسبت روز نکبت در نقاط مختلف خاورميانه و جهان رخ داده است.

نيروهاي اسرائيلي به سوي مردمي که در نواحي مرزي لبنان، سوريه و کرانه باختري که به مناسبت روز نکبت در تظاهرات شرکت کرده بودند شليک کردند که در پي آن چندين نفر کشته و صدها تن مجروح شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها