کد خبر: ۱۳۵۹۸
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۱۳ خرداد ۱۳۹۰
حسین شیخ الاسلام در گفتگو با مهر، جبهه مقاومت را از شاخص های دوران کنونی به نسبت دوران امام راحل عنوان کرد و گفت: هم اکنون مقاومت به عنوان یک عنصر تاثیرگذار و پایدار در منطقه شناخته می شود در حالیکه در گذشته چنین نبود.

قائم مقام اسبق وزیر امور خارجه در رابطه با دیگر تفاوت های سیاست خارجی کنونی با سیاست خارجی ایران در بدو پیروزی انقلاب گفت: ما بعد از گذشت ۳۰ سال سخت تر شده ایم و ۳۰ سال تجربه در سیاست خارجی کسب کرده ایم که البته سیاست خارجی همان اصول را دنبال می کند اما یک ماشین اجرایی نیز دارد که این ماشین اجرایی ۳۰ سال تجربه اندوخته است.

وی افزود: دیپلمات های ما امروز نظام بین الملل را شناخته اند و می دانند با آن چگونه رفتار کنند. از این گذشته ما ۳۰ سال مقاومت کرده ایم و دنیا به این جمع بندی رسیده که پایداری شدنی است.

وی در رابطه با اولویت اصلی سیاست خارجی ایران در عرصه کنونی گفت: همچنان نابودی اسرائیل در راس اولویت های ماست و در رابطه با تحولات منطقه نیز نباید اجازه دهیم انقلاب ها مصادره شود و باید تلاش کرد این بیداری اسلامی به سرمنزل مقصود برسد.

شیخ الاسلام در پایان در رابطه با خط قرمز سیاست خارجی ایران در دوران امام و شرایط فعلی گفت: خط قرمز ما از گذشته تا کنون عدم سازش با استکبار و مقابله با شیطان و عزتمندی و کوتاه نیامدن در مقابل زورگویان بوده که همچنان به عنوان خط قرمز به شمار می رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها