کد خبر: ۱۳۵۸۶۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۰۳ خرداد ۱۳۹۲
«سیدمحمد حسینی» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین خبرگزاری دفاع مقدس افزود: از پنج هزار و ۶۳۵ نشریه كه مجوز گرفته اند، بیش از دو هزار مورد آن در این چهار سال راه‌اندازی شده‌اند و ۱۱هزار پایگاه خبری وجود دارد كه ۹ هزار مورد آن، در این دوره به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: یعنی ۸۲ درصد این موارد در دولت دهم بوده است. همچنین موسسات فرهنگی و هنری هم به‌روز شده تا بتوانند كار و فعالیت مناسبی داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: همه افتخارات جنگ به خاطر این بود كه فرزندان این مملكت تربیت علوی داشتند و همانطور كه مولا علی(ع) در جنگ‌ها اهداف را شجاعانه به پیش می‌بردند و وارد معركه شده و مبارزه می‌كردند، در دفاع مقدس هم رزمندگان همین‌طور می‌جنگیدند.

حسینی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی همه كشورهای اروپایی و استكبار علیه این ملت دست به دست هم داده بودند، اما رزمندگان اسلام با اطاعت از امام و رهبری این فتوحات بزرگ را به سرانجام رساندند و به تعبیر زیبای امام(ره) 'خرمشهر را خدا آزاد كرد' و وعده الهی مصداق 'ان تنصروا الله ینصركم و یثبت اقدامكم» تحقق پیدا كرد.

وی ادامه داد: بارها در قرآن راجع‌ به نصرت الهی وعده داده شده است، خیلی از مردم پیروزی‌ها را با محاسبات مادی محاسبه می‌كنند اما مردمی كه با تمام وجود ایمان دارند آن‌هایی هستند كه به مصداق «و لله جنود السموات و الارض» باور دارند كه خدا كسانی را كه در مسیرش گام بردارند، یاری خواهد كرد.

وزیر ارشاد درباره راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز گفت: این اتفاق مبارك را به همه سرداران عزیز تبریك می‌گویم. تولد رسانه جدیدی كه در این زمان مبارك پا به عرصه وجود گذاشت و از همه عزیزان تشكر و قدردانی می‌كنم بابت همكاری خوبی كه در هیات نظارت بر مطبوعات برای افتتاح این رسانه انجام دادند.

حسینی درمورد حماسه خرمشهر تصریح كرد: عزم، اراده، ایمان و روحیه شهادت‌طلبی باعث شد در خرمشهر تمام دژهای تسخیرناپذیر یكی‌یكی فتح شود؛ تمام یاری خدا را آنجا مشاهده می‌كردیم و ای كاش این روحیه همواره وجود داشته باشد.

وی افزود: هر زمانی كه ما پایبند این ارزش‌ها بوده‌ایم موفق شده‌ایم. برخی فكر می‌كردند وقتی قطعنامه پذیرفته و فرمان آتش‌بس داده شد، جنگ تمام شده است؛ اشغال خرمشهر و جنگ تحمیلی هشت ساله سند مظلومیت ملت ایران و سند ظلم مدعیان دموكراسی و رفاه در دنیا است. خاطرات و مطالب مربوط به آن دوران باید به طور مداوم گفته شود تا هم از نظر فرهنگی و هم سیاسی تاثیرگذار باشد.

وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان كرد: باید از ابزار فیلم و سینما و رسانه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده شود. امیدوار هستیم همه رزمندگانی كه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و شاهد آن رشادت‌ها بودند، امروز هم در این اقدام ارزنده به این مجموعه رسانه‌ای وصل شوند و از زبان آن‌ها مطالب مربوط به جنگ تحمیلی گفته شود.

حسینی ادامه داد: روحیه‌ای كه در حزب‌الله لبنان و مردم فلسطین می‌بینیم همه به خاطر مقاومت و دلاورمردی بود كه در دوران دفاع مقدس از رزمندگان اسلام دیدیم. اگر می‌خواهیم مشكلات اقتصادی، سیاسی و عرصه بین‌الملل حل شود باید به این ارزش‌ها پایبند باشیم.

وی تصریح كرد: هر زمان كه از ارزش‌ها فاصله گرفتیم و با عینك مادی آن‌ها را ارزیابی كردیم باعث آسیب به كشور شده‌ایم مگر در دفاع مقدس در شرایط ایده‌آل بودیم كه آن رشادت‌ها ثبت شد. ما عناصر نامطلوب مثل بنی‌صدر را داشتیم، اما ایمان و صلابتی كه برخواسته از اعتقادات و باورها بود باعث شد تمام موانع را ریشه‌كن كنیم قطعاً امروز هم با این روحیه و تفكر جهادی می‌توان كار را به خوبی انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها