کد خبر: ۱۳۵۵۹
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۱۱ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین کمیلی، امروز در همایش« نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی» در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 10 تهران، با اشاره به تاریخچه شکل گیری هسته های فکری «اسلامی- شیعی» در منطقه لبنان اظهار داشت: اقدامات حزبی،سیاسی، فرهنگی و نظامی امام موسی صدر در جهت ترویج بیداری اسلامی و ترغیب فرق اسلامی مثمر ثمر بود.

استاد مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) تهران در لبنان ضمن اشاره به اقدامات و تلاش های صورت گرفته امام موسی صدر و همپیمانانش جهت شکل گیری یک نیروی نظامی مجهز و ایدئولوژیک با خط سیاسی اسلامی، گفت: امام موسی صدر با درک حضور فرق و ملیت های مختلف در لبنان و با آن دید وسیع سیاسی و مناعت تبعی که داشتند، توانستند با کمترین هزینه زمینه را جذب تعداد قابل توجهی از جوانان لبنانی با گرایشات مختلف مذهبی فراهم آورند.

وی در ادامه به فعالیت های گسترده، حضور مداوم و روشنگرانه امام موسی صدر در میان مردم لبنان و فلسطین و سخنرانی های ایشان در کلیسا ها و دانشگاه های مطرح جهان اشاره نمود و همچنین بر خدمات ارزنده ایشان نسبت به تحقق وحدت و بیداری جهان اسلام تاکید کرد.

این استاد حوزه در ادامه به بررسی اختلافات سیاسی امام موسی صدر و معمر قذافی پرداخته و تصریح کرد: ریشه اصلی این اختلافات در گرایشات غرب گرایانه رهبر سوسیالیست لیبی خلاصه می شد.

حجت الاسلام والمسلمین کمیلی در خاتمه افزود: امیدواریم با به ثمر رسیدن انقلاب مردم لیبی و سقوط حکومت دیکتاتوری قذافی، شاهد آزادی رهبر شیعیان لبنان باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها