کد خبر: ۱۳۵۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۱۱ خرداد ۱۳۹۰
همزمان با لغو وضعيت فوق‌العاده در بحرين، پادشاه اين كشور خواستار برگزاري گفت‌وگوي ملي بدون پيش‌شرط شد.

به گزارش ايسنا، به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه الجزيره، شيخ حمد بن عيسي آل خليفه، پادشاه بحرين در جمع خبرنگاران برجسته اين كشور اظهار كرد: دستگاههاي اجرايي و قانونگذاري را مسئول دعوت به برگزاري مذاكرات توافق ملي درباره بهترين وضعيت در بحرين مي‌كنم. اين دو دستگاه بايد تمامي اقدامات لازم جهت اجراي گفت‌وگوهاي جدي، همه‌جانبه و بدون پيش شرط را اتخاذ كنند تا در اول ماه ژوئيه آغاز شود و از همه مي‌خواهم كه براي دستيابي به نتايج مطلوب در اين گفت‌وگوها شركت كنند.

پادشاه بحرين با تاكيد بر اينكه نتيجه گفت‌وگوها به وي ابلاغ مي‌شود تا آن را به سازمان‌هاي قانونگذاري ارائه دهد، تصريح كرد: اين گفت‌وگوها در راستاي اجراي اصلاحات در كشور است تا بتوانيم در تمامي زمينه‌ها پيشرفت كنيم، همه در اجراي اصلاحات مشاركت داشته باشند و آرزوهاي ملت بحرين جهت دستيابي به آرامش، عدالت و ادامه روند پيشرفت و توسعه برآورده شود.

اين در حالي است كه وضعيت فوق‌العاده در بحرين از امروز (چهارشنبه) لغو شده است اما وزارت دادگستري اين كشور به گروههاي سياسي اين كشور نسبت به هرگونه فعاليت كه امنيت و آزادي‌ها را به خطر بيندازد، هشدار داد.

وزارت دادگستري بحرين در بيانه خود حوادث اخير اين كشور را يك توطئه خواند و از تمامي شهروندان اين كشور خواست كه به مسئوليت‌هاي قانوني، شرعي و اخلاقي خود در قبال امنيت كشور عمل كنند.

ارتش بحرين نيز كه از زمان اجراي وضعيت فوق‌العاده در اين كشور در اواسط ماه مارس در بسياري از مناطق منامه مستقر شده بود تانك‌ها و تجهيزات خود را از اين مناطق خارج كرد.

از سوي ديگر، مخالفان بحريني طي بيانيه‌اي نسبت به احضار علي سلمان، دبير كل جمعيت وفاق بزرگترين ائتلاف شيعيان بحريني و سه تن ديگر از نمايندگان برجسته اين كشور هشدار داد.

مخالفان بحريني با انتقاد از وضعيت فوق‌العاده اين كشور، نظام حاكم را مسئول تمامي حوادث اخير و ايجاد فتنه مذهبي در بحرين كردند.

در اين بيانيه همچنين از حضور نيروهاي عربستاني و اماراتي در اين كشور انتقاد شده و مخالفان بحريني دولت آمريكا و اين نيروها را شريك نظام حاكم در سركوب مردم و دستگيري رهبران مخالف دانسته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها