کد خبر: ۱۳۵۰۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۱۰ خرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از تابناک،  اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که شاهزاده «خالد بن سلطان» معاون وزیر دفاع سعودی طی اظهاراتی گفت: احتمالا در آینده ای نزدیک جوانان سعودی مجبور شوند به سربازی اجباری بروند.

شاهزاده «خالد بن سلطان» که در حال بازدید از یک پایگاه و پادگان نظامی ارتش سعودی در منطقه تبوک بود، طی اظهاراتی گفت: بقای نیروهای «زرهی جزیره» در کشور بحرین به اوضاع داخلی این کشور بستگی دارد و مدت زمان مشخصی برای خروج این نیروها وجود ندارد.

وی در ادامه بدون اینکه به وضعیت سربازان اشغالگر سعودی در بحرین اشاره کند، افزود: این احتمال وجود دارد که در آینده با کمبود نیرو مواجه شویم، در آن صورت مجبور خواهیم بود که جوانان سعودی را به سربازی اجبار فراخوانیم.

در همین حال برخی کارشناسان مسائل سیاسی و نظامی عربستان سعودی این اظهارات معاون وزیر دفاع سعودی را نشانه کاهش قدرت ارتش این کشور در بحرین دانسته و اعلام کرده اند که ضعف این ارتش موجب شده که برای تأمین نیرو در بحرین، جوانان سعودی را به سربازی فرا بخواند.

این کارشناسان در مورد زمان دقیق این فراخوانی اطلاعاتی نداده اند اما معتقدند که به اوضاع منطقه و به ویژه بحران بحرین در آینده بستگی دارد.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها