کد خبر: ۱۳۴۵۶۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
حجت الاسلام احمد سالک در گفتگو با پایگاه ۵۹۸:
دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مسائلی را که مطرح می کنند بر اساس مستنداتی است که درا ختیار دارند و بنابراین موضع گیری آقای مصلحی در ارتباط با آقای هاشمی و قضیه فتنه حتما بر اساس مستندات است و الا دلیلی ندارد که خدای ناکرده برخورد بدون منطق بدون سند بکنند. الان شرایط سنی و مسائلی که مربوط هست مانع از آن تحرک و پویایی که آقا فرمودند باید رئیس جمهور در اجرا قدرتمند باشد میشود و معلوم نیست که این اتفاق در این سن و سال برای ایشان بیافتد.
به گزارش پایگاه 598، با نزدیک شدن به زمان اعلام نتایح احزار صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گمانه های بسیاری در خصوص صلاحیت و عدم صلاحیت کاندیداها مطرح می گردد که در این خصوص با توجه به مواضع مبهم حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در وقایع سال 88 و همچنین مسائل دیگر، خبرنگار پارلمانی 598 در گفتگوی کوتاهی با حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک به بررسی عملکرد آقای هاشمی در فتنه 88 و مواضع کنونی ایشان پرداخته است که در ادامه می آید.

چرا آقای هاشمی حضور خود در انتخابات را منوط به اجازه رهبری دانستند با توجه به اینکه اطرافیان ایشان نیز بیان کرده اند که وی با اجازه رهبری به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وارد شده اند؟

نکته اول اینکه مقام معظم رهبری اعلام کرده اند که من هیچگونه دخالتی در این قضایا ندارم بنابراین موضع رهبری در مورد کلیه کاندیداها مشخص است و هاشمی و غیر هاشمی ندارد و نکته دوم اینکه این نوع مسائل پیامدهایی  در آینده در دنباله ی خود دارد و آنهایی که این نوع صحبت ها را میکنند میخواهند بهره های دیگری را در این نوع ارتباطات با خودشان رقم بزنند و این هم یک کار غلطی است اگر در آینده و بر فرض هم بر کلید ریاست جمهوری باشند هر اتفاق خوب یا بدی بیافتد به عهده دیگری و ولایت میگذارند و این نکته، نکته ی خوبی نیست و آقایان اطراف ایشان و یا خود ایشان این نکته را مطرح کردند یک کار صحیحی نیست.



اگر کسی از خودش توانمندی میبیند قانون راهش را باز کرده است و نکته سوم هم اینست که این نوع برخورد ها به نظر من یک نوع تضعیف و مقابله ی با مقام ولایت است شان و مقام ولایت در نظام اسلامی و در فقه آل محمد (ص) بسیار بالاتر از این نوع صحبت ها و این نوع مسائل است و امیدواریم که رعایت بکنند.

نظر شما درباره سخنان اخیر وزیر اطلاعات که بیان کردند آقای هاشمی در فتنه نقش داشته اند چیست؟

دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی مسائلی را که مطرح می کنند بر اساس مستنداتی است که درا ختیار دارند و بنابراین موضع گیری آقای مصلحی در ارتباط با آقای هاشمی و قضیه فتنه حتما بر اساس مستندات است و الا دلیلی ندارد که خدای ناکرده برخورد بدون منطق  بدون سند بکنند.

به نظر شما آیا جناب آقای هاشمی با عرصه ورود به انتخابات بازیچه ی دست اصلاحات خواهد شد؟

آقای هاشمی به تعبیر معروف با یک فکر باز و به تعبیر دیگر لیبرال در این قضایا هستند بنابراین ممکن است که در این مسیر کسانی هم از خود ایشان استفاده کنند یا خود ایشان در نگاهشان به جامعه ی اطراف یک نگاه حمایتی است بنابراین هم عناصر فتنه از ایشان استفاده کردند و هم ایشان ارتباط داشتند و بنابراین به این نکته باید توجه ویژه ای شود.

علت ورود مجدد آقای هاشمی با توجه به شکست های قبلی ایشان در انتخابات های گذشته چیست؟

خوب دلایلشان  را باید از خودشان سوال کنید ولی یکی از دلایلش انتقادی است که به دولت آقای احمدی نژاد هم در سیاست خارجی و هم در مسائل اقتصادی  و هم در مسائل داخلی داشتند. شاید فکر کردند که اگر بیایند بتوانند این مسائل و مشکلات را حل کنند نکته دوم اینکه بعضیها صحبت هایی در این قضایا دارند و نقطه نظرات مختلفی که در این زمینه هست و آن اینکه در این جهت فکر میکنند که شاید یک نوع انتقام گیری در این مساله باشد که این نظر بعضی ها هست و ثالثا سن ایشان اقتضا نمیکند الان شرایط سنی و مسائلی که مربوط هست مانع از آن تحرک و پویایی که آقا فرمودند باید رئیس جمهور در اجرا قدرتمند باشد میشود و معلوم نیست که این اتفاق در این سن و سال برای ایشان بیافتد امیدواریم که به همان مسئله اولیه خودشان برگردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۱
برای پول یابی میاد نه پویایی.
پاسخ
حسن باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
خدا همه ما رو عاقبت به خیر کند
پاسخ
سلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
آقای سالک!شمادیگرچرااین حرف رامیزنید.خودتان که رئیس ستاد آقای ولایتی دراصفهان هستید همان آقای ولایتی که گفت:من نگفته ام هاشمی درفتنه نقش داشته است. امان از........!
پاسخ
مختارهاشمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۵۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
آقای محترم هرچند وزیر اطلاعات ممکن است درباره شما ومن اطلاعات مستندی داشته باشد ولی این اطلاعات مستند را باید دراختیار شورای نگهبان بگذارد نه درجهت تخریب یک مسلمان
پاسخ
گویا منتظری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
شما که نظرات را منعکس نمی کنید برای چه نظر خواهی می کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۰
ما به یک متفکر برای اداره کشور احتیاج داریم نه به یک بیل زن که جوان باشد
همان چیزی که انگلیس و آمریکا از آن وحشت دارند فکر . اندیشه مسلمانان است نه کار یدی
به خاطر همین هم میگویند یک ساعت تفکر از هزار سال عبادت بهتر است
ما به یک رئیس جمهور متفکر و عاقل احتیاج داریم نه به کسی که فقط شهر بار مردم کند و با بگم بگم جنجال ایجاد کند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها