کد خبر: ۱۳۳۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۹ خرداد ۱۳۹۰

فارس: معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: سايت‌هاي خبري شناسنامه‌دار شده و به موسسات خبري تغيير خواهند كرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري قزوين، محمدجعفر محمدزاده در ديدار با استاندار قزوين بيان كرد: مجوز فعاليت 150 نشريه تخصصي و علمي صادر شده است.

وي با اشاره به سياست وزارت فرهنگ و ارشاد افزود: افزايش كمي و كيفي نشريات تخصصي علمي و دانشگاهي يكي از سياست‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و وجود نشريات تخصصي علمي و دانشگاهي عوايد و بهره‌هاي بسياري را براي جامعه دارد و مي‌تواند در توسعه علمي كشور نيز مفيد و موثر باشد.

معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه به تمام تقاضاهايي كه تا سال 88 براي دريافت مجوز نشريه تخصصي اقدام كرده بودند، پاسخ داده شده است، افزود: بررسي تقاضاهاي پس از سال 88 نيز آغاز شده و تلاش مي‌شود تا پايان امسال به تمامي تقاضاهاي موجود پاسخ داده شود.

وي تعداد تقاضاهاي دريافت مجوز براي فعاليت مطبوعاتي را حدود 4 هزار نفر ذكر كرد و يادآور شد: تا پايان سال جاري اين تعداد بررسي و پاسخ قطعي به آنان اعلام خواهد شد.

محمدزاده از شناسنامه‌دار شدن سايت‌هاي خبري خبر داد و تصريح كرد: اين سايت‌هاي خبري پس از شناسنامه‌دار شدن به موسسات خبري تغيير خواهند كرد.

در ادامه استاندار قزوين اظهار داشت: بايد تلاش كرد تا با تقويت و حمايت مطبوعات كار حرفه‌اي را در بين آنها ترويج كرد.

احمد عجم با بيان اينكه در حوزه فعاليت مطبوعات وزارت ارشاد بايد پررنگ تر و برجسته‌تر گام برداشته و در راستاي تقويت آنها حركت كند، افزود: اين امر موجب توسعه و پيشرفت استان‌ها خواهد شد.

وي با اشاره آمار بالاي تقاضاها براي دريافت مجوز چاپ توضيح داد: با توجه به تقاضاهاي بسياري كه براي دريافت مجوز چاپ نشريه وجود دارد، مي‌توان اين تقاضاها را به گونه‌اي مديريت كرد كه تنها افرادي كه واجد شرايط هستند براي دريافت مجوز اقدام كنند.

استاندار قزوين در ادامه خواستار حمايت از مطبوعات و افزايش نظارت و حركت به سمت حرفه‌اي شدن آنها شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها